サンクチュアリ週刊ニュース

主に,米国サンクチュアリ週刊ニュースの和訳です.

韓鶴子氏,米国市民に非武装を要求するPartⅡ



親愛なる家庭連合の兄弟姉妹の皆様へ


このコメントを書かなければならない事は,私には不快ですが,記事がとても重要ですから,私は書くことに義務を感じています.


家庭連合の「ビル」兄弟は,私に,6.5のイベント「ピース・スタート・ウィズ・ミー,平和と祝福」を見るように勧めました.それは,外的には,ある程度の成功を達成したように見えます.私は,韓鶴子氏が,良心的な全ての食口が評価すべき特別な声明を発したので,他の人達にも見るように勧めたいです.凡そ,中間の処で,彼女は以下のコメントをしました.


十代の子達,小学校の生徒までが,学校や社会において,殺害される事が可能なのでしょうか.米国の政治家は,回答を提供する必要があります.聖書には,「彼らはその剣を鋤に,その槍を鎌に打ち直す.…人はそれぞれ自らのぶどうの木…」とあります[ミカ4:3-4].しかし,世界の超大国,米国の市民は,銃を所有し,携行する必要がありますか.私達は,無辜な命が理由もなく奪われる状況を唯,見るべきでしょうか.私は,米国に時が来たと信じます.特に,米国聖職者指導者会議(ACLC),米国のキリスト教聖職者達は,平和のために立ち上がる時が来たと思います.


その日の後に,彼女は,教会のリーダ達に語り,以下のコメントをしました.
合衆国が初めから,西部を開拓する時,猛獣から自分達を守るために,ピルグリム・ファザーズ(巡礼始祖,最初に米大陸に渡った清教徒達)に銃の所有を許したかどうか知りませんが,今,何故,人々は銃を持つ必要がありますか.誰でも銃を持てる現実が問題です.


皆さんが法律を作って,人々をよく統治すれば,何故銃は必要ですか.私達は,これらの構造を全て変える必要があります(韓鶴子氏の,2021.6.7朝拝におけるリーダ達へのスピーチの訓読を参照).http://(13) Morning Devotion with Dr. Yong Episode 225 - YouTube


これらの問題に関する彼女のキーとなる声明を要約すると,


・「十代の子達,小学校の生徒までが,学校や社会において,殺害される事が可能なのでしょうか.」と彼女尋ねます.これは,以下に示すようにとても重要な問題です.


・「米国市民は,銃を所持し,携行する必要がありますか.私達は,無辜な命が理由もなく奪われる状況を唯,見るべきでしょうか.私は,米国に時が来たと信じます.特に,米国聖職者指導者会議(ACLC),米国のキリスト教聖職者達は,平和のために立ち上がる時が来たと思います.」と彼女は尋ねます.


彼女が,米国のキリスト教聖職者達とACLCに「銃を所持し携行する米国市民」への申し立ての理由として,「平和のために立ち上がり」「無辜な命が理由もなく奪われる状況を」訴えるように呼び掛けている事は明らかです.彼女が,米国市民の「銃の所持と携行」を終わらせようと要求している事は明白です.


彼女の次の声明は,米国の歴史と地理について,とんでもない無知を表わしています.「合衆国が初めから,西部を開拓する時,猛獣から自分達を守るために,ピルグリム・ファザーズに銃の所有を許したかどうか知りません.」


ピルグリム・ファザーズの時には「合衆国」はなかったという事を,誰か,彼女に知らせる人はいませんか.米合衆国は,ピルグリムらがプリマスの岩に上陸してから,167年後までは存在していません.彼らは,「合衆国の西部を開拓していません.」彼らは,自分達を「猛獣」のみならず,ネイティブ・アメリカン(先住種族)の全てが平和的ではなく,ならず者達から守るために銃器が必要でした.


彼女が,ピルグリムらの信仰と実践を論じるのなら,彼らが日曜日の教会をどのように始めたかを見るとよく分かります.「彼らは,ドラムを叩いて集まりました.各自は,マスケット(先込)銃または火縄銃を持ち,船長のドアの前に,クローク(マント)を着て,それらを順番に置きました.三列に並んで,ドラムを叩かずに,軍曹が指導しました.後ろから,長いローブを着た知事が来て,彼の右には,牧師がクロークを着ており,左には,軍刀を持ちクロークを着た船長がいました.彼の手には,小さい犬もいました.そして,彼らは順序良く行進して,各々は武器を彼の近くに置きました.よって,彼らは,昼夜常に守られていました.」プリマスにおける初期の年月の間は,銃を教会に持っていかないと,12ペンスの罰金が科せられました.(http://MayflowerHistory.com)


・彼女の市民の非武装に関する次の声明は;「今,何故,人々は銃を持つ必要がありますか.誰でも銃を持てる現実が問題です.皆さんが法律を作って,人々をよく統治すれば,何故銃が必要ですか.私達は,これらの構造を全て変える必要があります.


人々を悔い改めさせて,神様の愛と平和を抱くように呼び掛けるのは,宗教指導者の一つの仕事です.法を守る人達の非武装化を要求する事は,別の話です.「平和の」男性或いは女性とは誰の事ですか.無防備で,必要な時に現れるかどうか分からない警察官を待つ人ですか,それとも,彼または彼女の家庭と社会を守る能力があり,人命を守る時のみ,銃器の使用を選択する人ですか.


ゲートのあるコミュニティ或いは,ボディガードに囲まれた宮殿において,余裕を持って生きられる人は,火器の必要性を感じないでしょうが,犯罪の多い処で,もっと貧しい隣人達と住む人達は,自分達を守ることを欲します.彼らには,そのようにする権利がないのですか.「平和の母」は,何故,米国市民の自衛の権利を奪うことを要求する権利があると感じるのですか.


彼女は,暴力の解決は,「立法」の問題であると考えているようです.彼女は,大量銃撃事件の94%が,このような美徳から発した,しかし無力な「法」によって作られた「銃禁止区域」にて発生していることを知っているのでしょうか.悪人達は,法を守る人達は,火器を携行していない事を知っているため,このような「銃禁止区域」に行くことを綿密に選択します.


彼女の歴史に対する純朴な観点には,詳しく議論すべき,とても多くの問題がありますが,少しの事実だけを指摘しておきます.


米国の大都市は,既に,強力な銃規制法があり,普通の法律を守る人達が火器を所有する事は,不可能ではないにしても,難しくなっており,増加し続ける殺人率が報告されていますhttp://2020 Ends As One of America's Most Violent Years in Decades | Time


・20世紀に,自国の政府によって,2.6億人の人達が殺害されたと見積もられています[1].これの各国に於いて,大量殺人は,人々の非武装化が先行しました.http://Full text of "Democide Ultimate Collection" (archive.org)


・植民地時代と独立戦争後の銃規制法は,マイノリティ,特に,南部の黒人達の白人至上主義者とKKKに対する自衛の能力を奪うために制定されました[2].


米国では,毎日,平均して5,000件の市民による火器を使用した自衛の行為が生じていると,FBIは報告しています.法を守る市民の手にある銃が,殺害されるよりはるかに多い生命を救っています[3],[4].


・民間の銃隠匿を許可された人達が,大衆の大量銃撃を阻止している数多くの例があります.(本件とそれ以上の問題への議論は,H.J.ショーン・ムーンの著書,Rod of Iron Kingdomを参照) http://Rod Of Iron Kingdom Print Version (rodofironministries.org)


[1][2][3][4]は,原文を参照して下さい.


土曜日のスピーチの最後に,韓氏は,「D.Cの心臓であるワシントンタイムズの存在を強化し,米国の指導者との強い結合を鍛えます」と強調しました.


彼女が,強い結合を鍛えたい「米国の指導者」とは誰なのか,よく分かりませんが,ワシントンタイムズには,彼女の銃規制と銃の押収を増長する主張を支持する多くの記者がいると思います.恐らく彼らは,左翼のアジェンダにあるこのゴールに同意するワシントンポストの外部記者に置き換えられると思います.


彼女の「十代の子達,小学校の生徒までが,学校や社会において,殺害される事が可能なのでしょうか.」という質問に関して,米国の殆ど大部分の学校における銃撃と暴行は,父親のいない家庭で育った子供達によって巻き起こされています.米国人の非武装を求める代わりに,米国の各市町において,結婚の為にセックスを抑制し,父親が家に居る強い結婚を築くアボニムの「絶対性」教育を推進しないのですか.D.Cの現政権の政党は,このような教育に反対し,トランスジェンダ「性的権利」教育がすぐに,結婚の準備をする価値と父親の責任の教育に置き換えることを権力の中枢に要求する数百の会派によって,深く影響されています.


自由な言論の権利と信教の自由が未曽有の攻撃に晒されている時,人は,「平和の母」が,これらの権利のチャンピオンであり,世界中の他の諸国に,主張を拡大することを期待します.そのようにする代わりに,彼女は米国における修正第2条の権利の撤回を提唱しています.


彼女は,数千とまでは行かなくとも数百の国内のキリスト教聖職者達を,民間の銃所有権に反対するように動員すると提唱しているのに,彼女は,70年代,80年代の平和運動によるクリスチャンの協力を複製しないのですか.当時は,プロテスタントとカトリックの聖職者達は,数人の大統領,特にロナルド・レーガンによる「力による平和」の政策に反対するために,新左翼によって操られていました.これらと同じ政策は,彼女の夫,文鮮明師によって強く支持され,共産主義を滅亡に導きました.アボニムは,皆さんの非武装化によって,平和は達成できないことをご存知でした.そして,今,40年後に,米国の市内の法を守る住民達は,彼らの家と事業を守る能力が欠如して,その対価を払っています.


もっと大きい問題は,彼女が「立法」と「これらの構造を全て変える事」によって,非武装化した市民を一列に保持し,強力な中央集権政府が「平和」を維持するような,トップダウンのアプローチを提唱しようとしている事です.


対照的に,アボニムの聖和後に,彼女が韓米において,七つの位置をはく奪した,任命された年少の息子は,ボトムアップからの神様の王国の湧出を許容する言論,信教,自衛,そして,適法手続きに関する市民の権利の保障に対する連邦政府の限界を超えるアプローチを提唱しています私達の国の建国者達が,どの「王国」を選ぶかを,私は知っていると思います.


家庭連合の兄弟姉妹の皆さん,このような左翼のアジェンダへの進出が,本当に「頭翼」思想の例ですか.私は,明らかにそのように考えませんが,皆さんの考えを聞ける事を期待します.



<鷹の目>
まず,ヨエル4:10には,「鋤を剣に,鎌を槍に打ち直し,弱い者にも『私は勇士だ』と言わせよ.…」と記されています.韓氏が引用した聖句の逆説が記されています.このように,聖書には,両論併記の箇所が多々ありますから,一か所のみを引用することは,必ずしも妥当ではありません.立場や状況が変わると,反論が正しくなることもあります.聖書の軽薄な引用をする前に,もっと慎重に聖書の記述を調べておくべきです.


「米国市民は,銃を所持し,携行する必要がありますか.私達は,無辜な命が理由もなく奪われる状況を唯,見るべきでしょうか.」に対して,米国内には,人口より多い銃器があると言われています.そもそも,合衆国憲法修正第2条は,間違った権力者に対して,健全な市民兵は武装して対抗出来る権利を保障しています.移民政策によって,米国には権力者に代わって,多くのならず者が入国しました.善良な市民は,自分達の家族やコミュニティを守るために,銃器を手にするしかなかったのです.無辜な命が理由もなく奪われる状況を唯,見ないようにするために,善良な市民は,銃を携行しなければならないのです.市民に銃を持たせているから,銃乱射事件が生じるのではありません.銃を持った人間の性格が問われ,銃の使用の誤りを問うべきです.市民から銃器を押収しても,銃器そのものを完璧に取り締まらない限り,銃使用禁止区域における銃撃事件は続くでしょう.更に,銃撃事件に及ぶような犯罪者の出現を止めるためには,しっかりした家庭における情操教育と平和な社会における教育が必要です.民主党の政策のように,単純に銃器を押収しても,銃撃事件を低減する事には寄与しません.


「米国に時が来た」「平和のために立ち上がる時が来た」などと神掛かった表現が唐突に出ておりますが,平和を維持するためには,自衛手段が不可避です.今,ウイグルや香港で何が起こっていますか.武器を手にしていない市民は,中共軍の為すがままとなっています.多くの無辜な市民が刑務所や強制収容所に送られ,人権は完全に蹂躙されて,命の保障もありません.彼らには,自衛手段がないからです.満州,モンゴル,チベット,ウイグル等に中共が侵略して行った時,世界のどの国も非難しなかったのです.その結果,侵略した言わば植民地を自治区と称して,紛争をあたかも中共の内政問題であるかのように発言しています.この蛮行を自由世界は許しています.台湾・尖閣が次のターゲットです.台湾と日本が無策に陥った時,中共は一気に侵攻して来るでしょう.地域戦争は,政治形態の一つです.自分達の住む東京の事しか考えていない官僚に,尖閣を守るような国防意識があるでしょうか.竹島と同じことにするつもりですか.兎に角,平和のためには自衛のための武器が必要です.


「皆さんが法律を作って,人々をよく統治すれば,何故銃が必要ですか.私達は,これらの構造を全て変える必要があります.」
これは,筆者が述べているように,中央集権体制そのものです.「よく統治する」という耳障りのよい言葉こそ,最も注意すべき言葉です.権力者がよく統治すれば,どうなりますか.結局,独裁先制主義,全体主義に移行します.中共やロシア,北朝鮮などがその典型です.これらの諸国において,権力者は,真っ先に,人民から武器,特に銃器を押収しました.日本の秀吉が刀狩をした事と同じです.堅固な中央集権体制を確立するための第一歩が,正しく,武器の押収です.我が国は,秀吉以降400年以上,中央集権体制の中を歩んで来ました.国民の一部が左傾化し,程度の差はあれ全国の大学等で武装蜂起して,時の体制を倒そうとしていた時期がありました.これは,ソ連のコミュンテルンの指令であったようです.ソ連,更にその背後にいる闇の勢力は,日本を共産化して,もう一度別の独裁国家を造ろうと目論んでいました.しかし,1960年,岸元総理の日米安保改正の英断によって,国運は守られました.


米国市民の銃器を押収した後には,闇の勢力の完璧な支配が訪れるでしょう.しかも,闇の勢力は,国境も撤廃して,人口を減らした世界の人達を一括に支配しようと目論んでいるようです.米国に限らず,国家が,自由を制限し始める時は要注意です.今,各国はマスクを強要し,事業を縮小させて,ワクチンの接種を義務化しつつあります.一連の仕組まれた動きは,全て,感染症による経済の疲弊と人口の減少を狙っています.そして,莫大な資金は,闇の勢力に流れて行くでしょう.彼らが,新たな戦略・戦術を立てて来た以上,自由世界の市民は,自衛の措置を取る必要があります.新たな感染症も予想されます.このような情勢の中で,米国市民は,銃器を新たに所持し,弾薬を確保しています.政権が,自分達を守らない可能性が窺えるからです.この時期に,真逆の銃器の破棄を提唱するなどもっての外です.


「平和の母」を自称するのも良いでしょうが,平和は力によって維持されている事を再度認識しましょう.日本の左翼が一時吹聴していた「非武装中立」では,平和は維持されません.前報にアボニムのみ言が引用されていますが,武器や兵器を保有する反対勢力がある以上,我々は,自衛の措置を取る必要があります.非武装中立の天一国があるでしょうか.少なくとも,現下の情勢においては,非武装地帯は,一瞬にして,武装勢力の侵入を受けるでしょう.真の愛とみ言を幾ら訴えても,何の効力もないでしょう.「平和の母」は,非武装中立で,天一国を創建する予定でしょうか.それは,絵空事ではないですか.アボニムの正当な後継者亨進ニムは,平和軍平和警察を形成しつつあります.将来の天一国創建に備えています.国家の成立は,主権の確立です.主権の確立と維持は,行政措置,特に,軍事力と警察力によって為されることは言うまでもありません.



original text


Hak Ja Han Calls for DISARMING AMERICAN CITIZENS



Dear Brothers and Sisters of the Family Fed (aka HPHC),


It gives me NO PLEASURE to have to write this commentary, but the issues are SO IMPORTANT that I feel obligated to do so.


A Family Fed brother, “Bill,” urged me to watch the online “Peace Starts With Me: Peace & Blessing” event on June 5, which externally seems to have achieved a certain level of success. I would urge others to also watch this since Hak Ja Han made extraordinary statements that all conscientious Unificationists should evaluate. Roughly half way through her speech she made the following comments:


How is it possible that teenagers in schools and communities—even elementary school students—are being killed in school shootings? America’s politicians need to provide answers. In the Bible, it says “they shall beat their swords into plowshares, and their spears into pruning hooks…but they shall all sit under their own vines.” However, is it necessary for citizens of America, the world’s superpower, to own and carry guns? Should we simply observe a situation where innocent lives are being taken for no reason? I believe the time has come for America, especially for the American Clergy Leadership Conference (ACLC)—America’s Christian ministers—to take a stand for peace.


Later in the day, she spoke to church leaders and made the following comments:
I don’t know if the United States initially allowed the Pilgrim fathers to own guns because they had to defend themselves against predatory animals while pioneering the western part of the United States, but why should people need to have guns at this time? The fact that anyone can own a gun is a problem.


Why do you need a gun if you can make laws and govern the people well? We need to change all of these structures. (see reading of Hak Ja Han’s speech to leaders at 6/7/21 Morning Devotion )https://www.youtube.com/watch?t=1438&v=NK9mrhblOU4&feature=youtu.be


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To summarize her key statements on these issues:


• She asks “how is it possible that teenagers in schools and communities—even elementary school students—are being killed in school shootings?” This is an important question which I will try to address below.


• She asks, “is it necessary for citizens of America…to own and carry guns? Should we simply observe a situation where innocent lives are being taken for no reason? I believe the time has come for America, especially the American Clergy Leadership Conference (ACLC)—America’s Christian ministers—to take a stand for peace.”


It is evident that she is calling on America’s Christian ministers and ACLC to “take a stand for peace” and address the “situation where innocent lives are being taken for no reason” by addressing the alleged cause, “citizens of America (who) own and carry guns.” It is apparent that she is calling for an end to American citizens “own(ing) and carry(ing) guns.”


Her next statement demonstrates an appalling ignorance of American history and geography: “I don’t know if the United States initially allowed the Pilgrim fathers to own guns because they had to defend themselves against predatory animals while pioneering the western part of the United States?”


Can someone let her know that there was no “United States” at the time of the Pilgrim fathers? The USA would not come into being until 167 years after the Pilgrims landed at Plymouth Rock. The Pilgrim fathers did not “pioneer the western part of the United States.” They needed firearms to defend themselves not only against “predatory animals” but also against predatory humans since not all of the Native American tribes were peaceful.


Since she is discussing the beliefs and practices of the Pilgrims, it is instructive to see how they began their church on Sunday: "They assemble by beat of drum, each with his musket or firelock, in front of the captain's door; they have their cloaks on, and place themselves in order, three abreast, and are led by a sergeant without beat of drum. Behind comes the governor, in a long robe; beside him on the right hand, comes the preacher with his cloak on, and on the left hand, the captain with his side-arms and cloak on, and with a small cane in his hand; and so they march in good order, and each sets his arms down near him. Thus they are constantly on their guard night and day.” During the early years of Plymouth, failing to bring your gun to church was an offense for which you could be fined 12 pence! (www.mayflowerhistory.com)http://mayflowerhistory.com/


• Her next statements call for disarming citizens: “why should people need to have guns at this time? The fact that anyone can own a gun is a problem. Why do you need a gun if you can make laws and govern the people well? We need to change all of these structures.”


It is one thing for a religious leader to call people to repent and embrace the love and peace of God. It is another to call for the disarming of law-abiding citizens. What is a man or woman “of peace”? Is it someone who is defenseless, waiting for a police officer who may or may not show up in time, or is it someone who has the ability to defend his/her family and community and chooses to use firearms only to defend human life?


A person can afford to live in gated communities or in a palace surrounded by bodyguards may not feel the need for firearms, but those who live in poorer neighborhoods where there is more crime may want to protect themselves. Don’t they have a right to do so? Why does the “Mother of Peace” feel she has the right to call for depriving American citizens of their right to self-defense?


She seems to think that solving violence is a matter of “making laws.” Is she aware that 94% of mass shootings take place in “gun-free” zones created by such virtue-signaling, but impotent, “laws?” Evil individuals choose to go to such “gun-free” places precisely BECAUSE they know that law-abiding citizens will NOT be carrying firearms.
There are too many problems with her historically naïve views to discuss in detail, but let me point out just a few facts:


• Large cities in the U.S., which already have strong gun control laws making it difficult, if not impossible, for average, law-abiding citizens to own firearms, report ever-rising rates of homicide.


• An estimated 260 million people were murdered by their own governments in the 20th century.[1] In each of these nations, the mass murders were preceded by disarming of the population.


• Gun control laws in colonial times and after the Civil War were enacted to deprive minorities, especially Blacks in the South of their ability to defend themselves against white supremacists and the KKK.[2]


• The FBI reports that there are an average of 5,000 acts of self-defense with civilian-used firearms every day in the U.S. Guns in the hands of law-abiding citizens save far more lives than are taken.[3] [4]


• There are numerous examples of civilian concealed handgun permit holders stopping likely mass public shootings. (for more discussion about these and larger issues, see H.J. Sean Moon’s book, Rod of Iron Kingdom.)


1] Rummel, Rudolph J., Power kills: democracy as a method of nonviolence,
Transaction Publishers, New York, NY, 1997.
2] William R. Tonso, “Gun Control: White Man’s Law,” Reason Magazine, December 1985, http://www.guncite.com/journals/gun_control_wtr8512.html
3] Philip J. Cook and Jens Ludwig, “Guns in America: National Survey on Private Ownership and Use of Firearms,” NIJ Research in Brief (May 1997).
4] Gary Kleck, Marc Gertz, Armed Resistance to Crime: The Prevalence and Nature of Self-Defense with a Gun, 86 J. Crim. L. & Criminology 150 (1995-1996).
At the end of her speech on Saturday the Han mother spoke of her intention to “to strengthen the presence of The Washington Times in the heart of D.C. so that the paper can forge stronger ties with American leadership.”


I’m not sure which “American leadership” she wants to forge a stronger tie to, but I doubt there are many writers at The Washington Times who would support her advocacy of increased gun control and gun confiscation. Maybe they can be replaced by ex-reporters from the Washington Post, who agree with this goal on the leftist agenda.


Regarding her question about “how is it possible that teenagers in schools and communities—even elementary school student—are being killed in school shootings?” The vast majority of school shootings and violence in America come from children growing up in fatherless families. Instead of seeking to disarm the American population, why not call for promoting in every city and town in America True Father’s Absolute Sex education about saving sex for marriage and building strong marriages where fathers are present in the home? The political party currently in power in D.C. opposes such education and could be impacted by hundreds of ministers taking to the halls of power to demand that transgender, “sexual rights” education be immediately replaced with education that values preparation for marriage and responsible fatherhood.


At a time when the rights of free speech and freedom of religion are under unprecedented attack one would wish the “Mother of Peace” would champion those rights and advocate their expansion to other countries around the world. Yet instead of doing so, she advocates the revocation of 2nd Amendment rights in America.
Since she advocates that hundreds if not thousands of Christian ministers around the nation mobilize to oppose civilian gun ownership isn’t she replicating the co-opting of Christians by the Peace Movement during the 1970s and 1980s? In those decades Protestant and Catholic clergy were manipulated by the New Left to oppose the “Peace Through Strength” policies under several presidents and especially Ronald Reagan. These same policies, strongly supported by her husband, Sun Myung Moon, led to the downfall of Communism. True Father understood that you don’t achieve peace through disarmament. And now 4 decades later, law-abiding residents of America’s inner cities are paying the price as they lack the ability to defend their homes and businesses.


The larger issue is that she seems to advocate a top-down approach where a strong, centralized government maintains “peace” by keeping (disarmed) citizens in line by “making laws” and “changing all of these structures.”


In contrast, the anointed youngest son, whom she fired after True Father’s passing from 7 positions in Korea and in the U.S., advocates an approach where clear limits on federal power with guarantees of citizens’ rights of speech, worship, self-defense and due process allow for the flourishing of God’s Kingdom from the bottom-up. I think I know which “Kingdom” the founders of our nation would pick.


Family Fed brothers and sisters, is such a foray into a leftwing agenda really an example of “Headwing” ideology? It’s obvious that I don’t think so, but I look forward to hearing your thoughts.
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