サンクチュアリ週刊ニュース

主に,米国サンクチュアリ週刊ニュースの和訳です.

天一国三代王と王妃のご聖婚 「美しい」「思い出深い」「希望の川」

2023.4.26
愛する天のお父様,あなたの恩賜に,私を幼少の頃から今に至る闘いにおいて守って下さったことに感謝します.その間,私は天を苦しめたかも知れないという屈辱や恥に不安がありました.


地上の全ての良い物の中で,あなたのご本心と繋がること以上に価値のあるものはありません.このことを知れば,私達はその関係を永遠に望んでいるはずです.私達は,あなたの愛を体験した者達が世界の全てのことを忘れたとしても,後悔はしないということを記憶しなければなりません.今,私達は理想世界,あなたの愛によって生きる本郷を求めなければなりません.今日,私達は地上において,私達の第三の人生の自由な権威に恵まれた解放された子女達として生まれる日を準備しなければなりません.


私達は,地上で健康な人生を過ごせるように生まれるために,子宮の中で健康である必要があることを知らなければなりません.私達は天上において健全な生活をするために,健全な地上生活が必要です.今日の世界は,悪の主管下の一つの対立でありますが,私達は,天地の協助によって祝福され,天宙のダイナミックな運気に歩調を合わせるために,生涯戦い抜く決意をしなければなりません.私達は,子孫が私達の居た同じ位置に決して立たされないことを決意しなければなりません.


愛するお父様,私達が,あなたがどのようにいらして,新しい春を迎えるためにどのように絶えずご苦労されたかを考える時,私達はあなたの永遠の感謝と喜びの息子娘とならなければなりませんが,私達はあなたに生涯を献げず,愛していない事実を嘆いています.私達とあなたの運命的な関係において,私達の人生は調和され,あなたに完全に吸収され,私達も新しい春を迎えるという意味があります.


私達が春を始めて迎える時は,花の開花であることを知らなければなりません.私達は,それをできないような哀れな魂になってはなりません.ある花が開花と実を育てる前に,夏と秋を過ぎるように,私達も実を育てるための同様の過程を経験します.


私達は,ある木が実るためには,まず,根から生命の要素を吸収し,夏には幹と枝から,第二の生命を生み出すために完全な生命力を集中させることを知っています.同様に,私達も心の中に生命力が込み上がっているかどうかを内省的に決定する息子娘とならなければなりません.それは,肉身が亡くなっていても,新しい世界において再生できる人です.


どの様に時が過ぎても,どのように猛烈な嵐が吹き荒れても,私達の内的生命力は環境の侵入に立ち向かい,成長の路程において粘り強く耐えなければなりません.唯一この道において,私達は新しい春を迎え,種即ち,再び植えられる第二の生命の起源となることができます.


同様に,私達が外見はどのように惨めであっても,私達が,霊的な生命力を強めることのできる本然の本質としての価値と永遠の世界に植え付けられる種を維持していれば,私達は,自分達が考えるような惨めな者達ではありません.私達の外見がもっと惨めになればなる程,私達の内的な価値は完成し,保証されることに気付くことを許諾して下さい.


お父様,私達は,あなたに仕え,ひれ伏す願いが無ければ,私達は永遠の世界においてあなたと全く関係がないことを知りました.あなたのご心情を感じるように,私達の心の底からこみ上げるあなたの御声を聴くために私達の心の扉を開いて下さい.そして,今日,私達の失われた体を取り戻すようにお導き下さい.あなたの歴史路程におけるご苦労と私達各々を見出すための悩みに感謝できるよう協助下さい.そして,私達は謙虚にあなたの前に頭を垂れることができます.
文鮮明師,解放の実践論


「美しい」「思い出深い」「希望の川」「神様の像の実証」「霊界と地上界の集合」と色々言われているイベントに世界中の兄弟姉妹達が,天一国三代王文信俊,酒井心佑の祝福式を証すために,TNソーンヒルの清平に集まりました.以下は,この歴史的なイベントのビデオと写真です.


天一国三代王王妃のご聖婚





三代王権の概要
世界平和統一聖殿即ちサンクチュアリ教会世界宣教本部長ティモシー・エルダー


真のお父様文鮮明は,1920年に再臨のイエスとして生まれ,1945年に公的な使命を開始しました.彼は,1960年に全人類の真の父母の位置に到達しました.2012年に彼は,神様の地上の理想の王国の到来を確保するための全ての必要な仕事を完遂したことを宣布しました.彼はそれを天宙平和統一王国,或いは天一国と呼びました.2012年9月3日 午前1時54分に,彼は神様の摂理を霊界から指示し始めました.


天宙的な聖和の前に,真のお父様は,神様の摂理を地上界と霊界において指示しました.そして,彼は今日も両世界において,そのように続けています.


2009年1月に,真のお父様は最年少の息子が任命に適しており,亨進・ショーン・ムーンが,地上における彼の代身者,相続者である事を確認しました.任命は,「万王の王神様解放圏戴冠式」の式典において成されました.


この式典のために,真のお父様は彼の息子と義理の娘の頭に王冠を載せて,彼らを会場に向かう王家の列に直接従わせました.そして,ステージに立つ際,彼は若いカップルに手を載せて「私は,ここに真の父母様の祝福を伝授します」と語りました.


真のお父様は,この式典を二つの国で三回挙行しました.第一回目は1月15日に韓国で,二回目は1月31日.その後,お父様は関係者を全員ニューヨークに連れて行き,1月31日中に,三回目の同一の式典を挙行しました.


式典に先立って,真のお父様は,統一教会の中で,彼の年少の息子以上に深い信仰をもつ者はいないと語りました.既に2008年に,彼は亨進ニムを世界会長に任命しました.その位置は,従来は最長老の弟子が就任していました.


2010年6月に,亨進ニムのお兄さんの一人が,彼は真のお父様の後継者の資格を得たと表明しました.お父様は,彼の「代身者と相続者」は文亨進以外には居ない,そして,他の者がそのようにするのは「異端であり破壊者」であると宣言し,自筆で揮ごうしました.


二代王は,その位置を求めなくとも結局与えられました.実際,七男,最年少の息子として,人生を彼の好きなように送ることが出来ると想定しました.武道を訓練し,多分ハーバード神学校において,宗教学か神学のドクターを取得していたでしょう.


真のお父様は,その位置を積極的に求める者ではなく,全く望まず夢にも考えていなかった者に与えることを選びました.メシアが唯,神様お一人によって任命されるように,メシアの地上における代身者はメシアご自身によってのみ決められます.


お父様は,単に直属の後継者(=二代王)を選びませんでした.間もなく,2004年に信俊ニムが生まれました.お父様は,この方が天一国の三代王となることが分かりました.


私達は,お父様の教えを通して,全能の神様がお一人で御旨を完遂できないことを知っています.人間の参画が必要です.人間の責任分担は,神様のそれに比べて極小ですが,人間は全力で当たらなければなりません.


アダムとエバが神様の戒めに従っていたら,神様の王国は,彼らが生きている間に達成されていました.世界がイエス様を受け入れていたら,神様の王国は,イエス様が生きている間に実現していました.世界が1945年に公的使命を最初に始めた時,真のお父様文鮮明を受け入れていたら,神様の王国は7年間で達成されていました.


お父様の持続可能な平和統一世界を齎すたるめのご努力は,いつも共産主義者とグローバリストからの激しい反対に晒されてきました.彼は,側近にいつも裏切られてきました.


お父様はいつも,罪の痕跡の全くない世界を神様に献げることを熱望されていると語りました.彼の大望は,神様の本然の創造理想世界で一日でも住むことでした.


真のお父様は,肉体が衰える前に,神様の王国を地上に実現するために必要な全ての条件を完遂することができましたが,王国の実質的な完成は,二代目,三代目に任せられることになりました.


ここにおいて,真のお父様文鮮明,二代王文亨進,そして将来の三代王文信俊は,地上で神様の王国を達成する使命においては,一人の人物です.私達は,彼らをまとめて三代王権と呼びます.


真のお父様と真のお母様康賢實は,霊界において,天宙完成級の一体化をされています.二代王と王妃文妍雅は,地上で一体化しています.そして,今日,三代王は,王妃の心佑・ジュンウン・酒井と神様の祝福ご聖婚を受けます.これらの三代は,横的には夫と妻として一体化し,縦的にはお互いに,祖父母,父母と子女です.世界は,神様の復帰摂理の勝利的な結末に向かって,大きな一歩を踏み出しました.


もし,世界が今日のイベントの重要性を理解すれば,地球の隅々からホザナの叫び声が聞こえるでしょう.私達が,後に世界に今日,何が行われたかを証すことのできる証人になったことは本当に祝福されたことです.


********************************************


鷹の目
暫く投稿を止めていましたが,2023年4月23日に,米国TN, 清平において,天一国三代王と王妃の歴史的天宙的なご聖婚がなされたことは真に喜ばしいことであり,全天宙をあげて,神様の勝利を賛美すべきものでありますから,ここに紹介させて頂きました.生前のアボニムが,信俊ニムを後に三代王になる方として,特別に愛された事は統一食口なら誰でも知っています.家庭連合に居るメンバーも忘れていない筈です.目が曇ると光り輝く三代王・王妃も見えなくなるのでしょうか.
さて,信俊ニムの祝福の時期が近づいて,各大陸会長が候補者を推薦したようですが,王妃に選ばれたのは,長く王家の近くにいらした酒井心佑さんでした.皆が驚嘆しました.しかし,小生も米国でご本人と一緒に活動したこともあり,良く知っていますが,心佑さんの信仰は実に一筋です.神様もアボニムも彼女の境遇をよくご存じです.それでも,彼女に大きな福が訪れました.二代王亨進ニムは,彼女はまるでシンデレラのようだと言われました.天一国の三代王権が,盤石の基盤を築きつつあります.アボニムの代身者,後継者は居ないなどと宣うグループもあるようですが,目を覚ましましょう.


三代王権のことをエルダー本部長が説明していますが,一連の流れをよく吟味して下さい.誤りや偽りが有れば反証して下さい.三代王権を見るとアブラハム・イサク・ヤコブ,或いはサウル・ダビデ・ソロモンを彷彿します.天の摂理は,人間の事情から三代に延長されて完成に向かうようです.亨進ニムを経て,やがて信俊ニムの時代になるでしょう.そして,天一国は具体的な形を持つと思われます.
イエス様を殺害した者達の末裔らが,物と金,情報で多くの人を惑わし弱体化し,世界を支配しようと画策しています.偽コロナ騒動,ウクライナやスーダンの戦乱,そして各国の弱体化も彼らの野望の現れです.死の商人達は人の命を犠牲にして,巨万の富を得ていますが,彼らの悪巧みは天意に反していることは明白です.何時までも彼らの蛮行が続くものではありません.天は必ず,人類救済の道を開いて下さるでしょう.その道は,三代王権と言われているミクロコスモスから始まるに違いありません.イエス様の12弟子が,当時の世界に伝道に行って,イエス様の教えを拡散させました.ミクロはやがて,ローマ帝国というマクロを変えて行きました.私達も今後,ミクロがマクロを変えていく兆しを確認しましょう.



原文
Holy Blessing of 3rd King & Queen of Cheon Il Guk
“Beautiful” “Memorable” “A River of Hope!”


“Beloved Heavenly Father, I thank You for Your grace, and for having shielded me in my struggles from my childhood until now; during those years I have been apprehensive of any humiliation or shame that Heaven might suffer.


Among all the good things on this earth, there is nothing more precious than connecting to Your original heart. Knowing this, we must infinitely long for that relationship. We must keep in mind that those who experience Your love will have no regrets even if they forget about all the things of this world. Now we must seek the ideal world, the original homeland where we live by Your love. We must prepare today on earth for the day of our birth as liberated children endowed with the authority of freedom of our third life.


We must know that just as we needed to be healthy in the womb to be born to lead a healthy life on earth, we need a wholesome earthly life to have a wholesome life in heaven. As the world today is one of conflict under the dominion of evil, we must we must be resolved to fight to the death in order to be blessed with the cooperation of heaven and earth and to keep in step with the dynamic fortunes of the universe. We must resolve that our descendants will never be placed in the same position as we have been.”


“Beloved Father, when we think of how You exist and have toiled unremittingly to usher in a new spring, we must become Your infinitely grateful and joyous sons and daughters who lament the fact that we have yet to offer our entire life and love to You. In our predestined relationship with You, our lives are meant to be harmonized, and completely absorbed in and by You so that we too, may greet the new spring.


We must realize that only when we greet spring for the first time will the flowers bloom. We must not become such pitiful souls who have never done so. Just as a flower goes through summer and autumn before blooming and bearing fruit, we too are to undergo a similar process to bear fruit.


We know that for a tree to bear fruit, it first absorbs life elements through its roots, trunk and branches in summer, concentrating a perfect life force to bring forth a second life. Similarly, we must become the sons and daughters who are introspectively determining whether we have a life force welling up in our hearts – one that is capable of rebirth in a new world even if our bodies should die.


No matter how much time flies by, no matter how fiercely the storms rage, our inner life force must withstand the intrusions of the environment and persevere persistently on the path of growth. Only in this way, can we welcome the new spring and become a seed, the original source of a second life, which can be planted again.


Likewise, no matter how pathetic we may look externally, if we maintain our value as the original essence that can enhance the spiritual life force and as a seed that can be planted in the infinite world, we are not miserable people even though we may think we are. Please allow us to realize that the more miserable we may appear externally, the more our internal value is complete and guaranteed.”


“Father, we have realized that without the desire to serve and bow down humbly to You, we can have no relationship with You in the eternal world. Open the doors of our hearts to feel Your heart and hear Your voice welling up from the depths of our hearts, and guide us to regain our lost bodies today. Help us to appreciate Your historical course of toil and trouble to find each one of us, that we may humbly bow our heads before You.” Rev. Sun Myung Moon, Treatise on Practice of Liberation


In an event described variously as “beautiful” “memorable” “a river of hope” “the substantiation of God’s image” and “the spirit world and physical world coming together!” brothers and sisters gathered from around the world to witness the blessing ceremony of the 3rd King of Cheon Il Guk, Shin Joon Moon to Chiu Sakai, at the Cheongpyeong property in Thorn Hill, Tennessee. Following are videos and photos from this historic event.



Holy Blessing of 3rd King and Queen of CIG
https://rumble.com/v2keom4-3rd-king-of-cheon-il-guk-blessing-ceremony.html


Overview of the Three Generations Kingship
by Timothy Elder, Director of International Missions for the
World Peace and Unification Sanctuary aka Sanctuary Church


True Father Sun Myung Moon was born in 1920 as the Second Coming of Jesus and began his public mission in 1945. He achieved the position of True Parent of all humanity in 1960. In 2012, he declared he had completed all the necessary work to insure the coming of God’s ideal Kingdom on earth, which he called Kingdom of Cosmic Peace and Unity, or “Cheon Il Guk.” At 1:54 AM on September 3, 2012, he began to direct God’s Providence from the spirit world.


Prior to his Cosmic Ascension, True Father directed God’s providence in both the physical and spiritual worlds, and he continues to do so in both worlds today.


In January 2009, True Father saw fit to appoint his youngest son, Hyung Jin “Sean” Moon to be his representative and inheritor on earth. The appointment came during a ceremony titled, “Coronation Ceremony for the Realm of Liberation of God, the King of Kings.”


For this ceremony, True Father placed crowns on the heads of his son and daughter-in-law and had them follow directly behind him in the royal procession into the hall. Then, while standing on the stage, he placed his hands on the young couple and stated, “I hereby pass on the Blessing of True Parents.”


True Father held this ceremony three times on two continents. The first time was in Korea on January 15, and the second time was on January 31, again in Korea. Following this second ceremony, Father had everyone involved in the ceremony board a flight to New York, where it was still January 31 when he held the same ceremony for the third time.



Prior to this ceremony, True Father stated that no one in the Unification Church had a faith greater than that of his youngest son. Already, in 2008, he had appointed his Hyung Jin Nim to the position of World President, a position that had previously been assigned to the most senior disciple.


In June 2010, one of Hyung Jin Nim’s brothers was expressing that he was more qualified as True Father’s successor. Father composed a document in his own hand where he declared that his “representative and heir” was none other than Hyung Jin Moon and that anyone else would be a “heretic and a destroyer.”


The Second King never sought the position he was eventually given. In fact, as the seventh and youngest son, he had assumed that he would be able to live his life as he pleased, training in martial arts and perhaps completing a doctorate degree in religion or theology at Harvard Divinity School.


True Father chose to give the position not to anyone who actively sought it but to the person who never desired it and never dreamed he would be chosen. Just as the Messiah is appointed by God alone, the Messiah’s representative on earth can be decided only by the Messiah himself.


Father did not just choose his immediate successor. Soon after Shin Joon Moon was born in 2004, Father saw that this would be the child who would become the Third King of Cheon Il Gook.


We know through Father’s teaching that the almighty God cannot accomplish His will alone. It takes the participation of human beings. The human portion of responsibility is miniscule compared to God’s portion, but it requires the full effort of human beings.


Had Adam and Eve not disobeyed God’s commandment, His Kingdom would have been accomplished during their lifetimes. Had the world received Jesus, God’s Kingdom could have been accomplished on the earth during Jesus’ lifetime. Had the world received True Father Sun Myung Moon when he first began his public mission in 1945, God’s Kingdom could have been accomplished in seven years. Father’s efforts to bring about a sustainable world of peace and unity were met every step of the way with fierce opposition from Communist and globalist forces. He has seen betrayal after betrayal, often by those closest to him.


Father often spoke of his fervent desire to offer up to God a world free from even the last vestige of sin. His deepest hope was to live even a single day in a world of God’s original ideal of creation.


Before shedding his physical body, True Father was able to complete all the conditions necessary for God’s Kingdom to come on earth, but it has been left up to the second and third generations to accomplish that Kingdom in substantial form.


In this way, True Father Sun Myung Moon, Second King Hyung Jin Moon and future Third King Shin Joon Moon are one person in terms of the mission to accomplish God’s Kingdom on earth. We refer to them collectively as the Three Generation Kingship.


True Father and True Mother Hyung Shil Kang are united as one in the spirit world at the cosmic perfection level. The Second King and Queen Yeon Ah Moon are united as one in the physical world. And today, the Third King will receive God’s Blessing of Holy Marriage with his queen, Chiu Jungeun Sakai. With these three generations each united as one horizontally as husbands and wives and vertically with each other as Grandparents, Parents and Children, the world takes a giant step forward toward the victorious conclusion of God’s Providence of restoration.


If the world understood the significance of today’s events, shouts of Hosannah would be heard from every corner of the planet. We are truly blessed to be the witness who can later testify to the world about what takes place today.


****************************

×

非ログインユーザーとして返信する