サンクチュアリ週刊ニュース

主に,米国サンクチュアリ週刊ニュースの和訳です.

神様:「米国よ,あなたは私を愛しているか」


2021.1.5


食事が終わると,イエスはシモン・ペトロに,「ヨハネの子シモン,この人達以上に私を愛しているか」と言われた.ペトロが,「はい,主よ,私があなたを愛していることは,あなたがご存じです」と言うと,イエスは,「私の小羊を飼いなさい」と言われた.二度目にイエスは言われた.「ヨハネの子シモン,私を愛しているか.」ペトロが,「はい,主よ,私があなたを愛していることは,あなたがご存じです」と言うと,イエスは,「私の羊の世話をしなさい」と言われた. 三度目にイエスは言われた.「ヨハネの子シモン,私を愛しているか.」ペトロは,イエスが三度目も,「私を愛しているか」と言われたので,悲しくなった.そして言った.「主よ,あなたは何もかもご存じです.私があなたを愛していることを,あなたはよく知っておられます.」イエスは言われた.「私の羊を飼いなさい.はっきり言っておく.あなたは,若いときは,自分で帯を締めて,行きたいところへ行っていた.しかし,年をとると,両手を伸ばして,他の人に帯を締められ,行きたくないところへ連れて行かれる.」 ペトロがどのような死に方で,神の栄光を現すようになるかを示そうとして,イエスはこう言われたのである.このように話してから,ペトロに,「私に従いなさい」と言われた.
….ヨハネ21:15-19


今日の米国は,人種差別,青少年,非行,不倫などの問題で頭が痛いのです.キリスト教は衰退しつつあり,共産主義が上がっています.共産主義の脅威は至る所にあります.これらの問題の中で,無神論の共産主義が最悪です.それは,米国だけの問題ではなく,信仰者の問題であり,神様御自身の問題であります.


皆様,今の人類史の交差点において,私達は,神様の呼びかけに耳を傾けなければなりません.神様は,米国を200年間準備して来られました.それは,覚醒のための時間でした.米国は,世界的な責任を取らなければなりません.米国は,神主義で武装して,共産主義世界を解放し,最終的には,地上に神様の王国を築かなければなりません.神様は,米国を旗手として選びました.米国は,今日立ち上がらなければなりません.明日では遅過ぎます.


私は,米国を尊敬するだけでなく,この国を本当に愛しています.私は,米国を偉大な国家として,神様の国家として,神様の節理の中心国家として,尊敬し愛しています.米国は,今第三世紀の閾値にあります.米国は,神様を失望させてはいけません.今日,私達は,全能の神様に,彼のみ旨を果たすことを誓いましょう.私達は,神様を決して落胆させてはなりません.決して.
….文鮮明,米国と神様のみ旨,1976.9.18


亨進ニムは,ランカスタの納屋で礼拝をされました.その日の後,近くで,ジョセフ・バイデンの不正投票に対して「承認を取消す」ようPA州議員に促すための抗議集会が持たれました.


彼は,ヨハネ21:15-19を論じながら礼拝を始めました.そこでは,復活されたイエス様が,彼を三度裏切ったペテロに「あなたは私を愛しているか」と尋ねました.


アボニムは,米国は「長子」国家として選ばれたと言われました.神様は,米国に尋ねています「あなたは私を愛するか,誰があなたを作ったのか覚えているか,誰があなたを解放したのか」と.神様は,厭わない人類を,彼の手足として用いなければなりませんでした.善悪の戦いはいつも,最後は愛の戦いです.私達は,誰を愛していますか.真理ですか,それとも単なる私達の欲望ですか.困難な道は狭いため,神様は,世界を彼の目的のために変革するのに,いつも小さいグループを用います.


もし,米国が自己の関心と力を愛するなら,共産主義が引き継ぐでしょう.


彼は,遥かに大きなペルシャ軍に対峙したギリシャのスパルタに関する映画「300」について語りました.多くのギリシャ人は,ペルシャに勝てるという確信を失い,降伏を望みました.


ランカスタ(1869年の歴史的な納屋)における聖日礼拝,2021.1.3
「米国よ,あなたは私を愛するか」と神様は尋ねる

http://(13) "Do You Love Me, America?" Asks God. (Sunday Service at Historical Barn of 1869 01/03/21) - YouTube


キリストによって,私達は,王と牧師になりました.それは,「政治的なサタン主義者達」がキリスト教を憎む理由です.私達は,もっと神様とキリストに似るように成長しなければならず,正義と博愛で統治することを学ばなければなりません.


私達は,インテリとエリートの傲慢を知っています.中央集権はいつも危険です.私達は,いつも,私達より優れた人達から学び,成長しなければなりません.


クリスチャンは,子供達の世俗の文化に抵抗する訓練をよく出来ませんでした.イエス様は,二つの偉大な戒めを語りました.神様を愛し,隣人を愛せよ,です.しかし,Wウイルスによる封鎖は,隣人への猜疑を齎しました.北朝鮮の人達のように,禁止されている韓国ドラマを見た隣人達を通告し,その結果,彼らは収監されました.数年後に,彼らがまだ生きていれば,廃人となって釈放されました.


新しい標準は,マスクと封鎖です.両親の意思に逆って,廃人となり不妊となる性転換の手術を決意することを,州が子供達に許可しています.


PA州議会議長ブライアン・カトラ氏の自宅での「承認取消」抗議集会の動画
….(現在,アクセスできません)


ニューファウンドランドにおける聖日礼拝,2021.1.3
真の父母様

http://(9) "True Parents" (Sanctuary Church Sunday Service 01/03/2021) - YouTube


私達の政府は,しばしば,巨大な法的な機関を使って,愛国者達を中傷します.ロン・ポールのサポータと他の人達は,クリスチャン国粋主義者,ワクチン拒否者と烙印された後,潜在的国内テロリストのリストに挙げられました.いくつかの連邦機関は,犯罪カルテルのように動き,大統領選挙の窃盗のプロセスに加担しています.


米国人は,自由を愛し,共産主義から免れると考えていますが,ミルガンの実験では,大多数の人々は,「権威」が他人を傷つける非道徳間的な方向に同調することが示されています.http://Milgram experiment - Wikipedia


アボニムは,この脅威を警告し,特に米国の女性達を懲らしめました.彼女達は,更にもっと左翼的な候補者に投票し,その政策は米国の問題を増長します.あなたに悪いことは来ないと考えるのは,危険です.多くの人達が,放蕩と不倫に陥り,不正に抵抗できなくなります.だから,私達には神様が必要です.http://he Gender Gap in Voting - Bloomberg


私達は,戦うために準備し,訓練する必要があります.神様は,キリストの体(=信徒達)を一つとするために,迫害を用います.私達が言論の自由を行使し,苦難からの救済策を組み立てられれば,明らかにもっと良いです.そうでなければ,私達は,外的に戦わなければならず,多くが亡くなるでしょう.


私達は,大統領選挙の窃盗という難しい状況に対峙していますが,私達は,イスラエルがエジプトに奴隷として残され,後に神様の手が関与した事と,今が殆ど似ている事を思い出すべきです.私達だけでは,これを解決できません.神様の力によって解決し,私達は彼の手です.私達は,米国と世界と将来の世代の生き残りのために戦っています.


幸運は勇者に味方すると言います.トランプが超自然的な勇気を持つように祈りましょう.


聖霊大学の登録はこちらです.
http://Lead A Class - Christ Kingdom Gospel



<鷹の目>
今回の米国大統領選挙のような開票における不正処理が罷り通るのなら,もはや民主的な選挙制度は崩壊したと言えます.GA州の上院議員の特別補欠選挙も,民主党が2議席を得ました.ここでも不正が行われたように伝えられていますが,米国民は,生来の個人主義に完全に陥って,勇気をもって立ち上がる人も居ないのでしょうか.バイデン政権は,左翼政権である事をはっきり認識しましょう.米国の様々な事象は,対岸の火事では済まされません.必ず,我が国に悪い影響が出てきます.


ミャンマーの軍政をバイデン政権は批判しています.そして,ミャンマーは中国に傾倒しつつあります.東南アジアにおいて,危険な構図が見えてきます.一帯一路などを使って,餌をちらつかせて,中国は自国寄りの国を増やそうとしています.それに裏で加担しているのが,米国のバイデン政権です.オバマ政権のような,言行不一致になるでしょう.バイデン政権は,かなりの部分がオバマ政権のリプリントですから,平和を唱えながら,世界中の小規模な地域戦争を継続,助長するような事象が復活すると思います.


米国の我が国に対する風当たりも強くなるでしょう.外交,防衛,経済において,日米が衝突するかも知れません.愚策しか出せない外務省は,我が国の領土の一部を中国に渡すつもりでしょうか.バイデン政権の中国融和策に同調するようなことがないように,我が国は,外交,防衛,経済らおいて,立ち位置を明確にしなければなりません.政権が代わっても,外交,防衛の基本路線は変わらないと言う人達も居ますが,今後のバイデン政権と菅政権のやり取りをよく見ましょう.国と国の交渉は,甘いものではありません.常に国益の衝突です.トランプ元大統領は安倍元総理を友人とも師とも思い,両国に波風が立たない様に配慮してくれましたが,バイデンは,そういう人ではないし,菅総理とそういう関係を築けるとも思えません.むしろ,バイデンは習近平と以前から交友関係を維持しています.眼前に,米国の社会主義化という重い暗雲が垂れ込めています.菅総理には,果敢に初志と大儀を推し進めて頂きたいと思います.



original text;


God: "DO YOU LOVE ME, America?"   Jan.5, 2021


When they had finished breakfast, Jesus said to Simon Peter, “Simon, son of John, do you love me more than these?” He said to him, “Yes, Lord; you know that I love you.” He said to him, “Feed my lambs.” He said to him a second time, “Simon, son of John, do you love me?” He said to him, “Yes, Lord; you know that I love you.” He said to him, “Tend my sheep.” He said to him the third time, “Simon, son of John, do you love me?” Peter was grieved because he said to him the third time, “Do you love me?” and he said to him, “Lord, you know everything; you know that I love you.” Jesus said to him, “Feed my sheep. Truly, truly, I say to you, when you were young, you used to dress yourself and walk wherever you wanted, but when you are old, you will stretch out your hands, and another will dress you and carry you where you do not want to go.” (This he said to show by what kind of death he was to glorify God.) And after saying this he said to him, “Follow me.”
John 21:15-19


Today, America is plagued with problems: racism, juvenile delinquency, and immorality. Christianity is declining. Communism is rising. The menace of Communism is everywhere. Of all these problems, atheistic Communism is the worst. Is it not just America's problem; it is the problem of religious people, it is the problem of God Himself.


Ladies and gentlemen, at this crossroads of human history, we must listen to the calling of God. God prepared America for 200 years. This is the time for awakening. America must accept her global responsibility. Armed with Godism, she must free the Communist world, and at last, build the Kingdom of God here on earth. God has chosen America as the flag bearer. America must rise up. Today. Tomorrow may be too late.


I not only respect America, but truly love this nation. I respect and love her as a great nation, as a godly nation, and as the central nation in God's Providence. She is now at the threshold of her third century. She must not disappoint God. Today let us pledge to God Almighty that we shall do His will. We shall never let Him down. Never!
SMM. America and God’s Will, September 18, 1976


Hyung Jin Nim held the Sunday Service in a barn in Lancaster, near where a protest was held later in the day urging the Pennsylvania legislators to de-certify the fraudulent electoral votes for Joseph Biden (see video below).


He started by discussing how in John 21:15-19, the resurrected Jesus was asking Peter, who had just betrayed him three times, “do you love me?”


True Father referred to America as a chosen "elder son" nation. God is asking America, “do you love me? Do you remember who made you? Who freed you?” God has to use willing human beings as His hands and feet. The battle between good and evil is always in the end about love. Whom do we love? The truth or just our own desires? Since it is a narrow, difficult path God always uses a small group of people to change the world for His purpose.


If America loves self-interest and power, then Communism will take over.


He spoke about “300” the movie about the Spartans in Greece facing the much larger Persian army. Many of the Greeks were losing faith they could win against the Persians and wanted to surrender.


Sunday Service in Lancaster on 1/3/2021
http://%2813%29%20%22do%20you%20love%20me%2C%20america/?%22%20Asks%20God.%20(Sunday%20Service%20at%20Historical%20Barn%20of%201869%2001/03/21)%20-%20YouTube


Through Christ we are made Kings and Priests. That is why "political satanists" hate Christianity. We have to grow to become more like God and Christ and learn to rule with justice and benevolence.


We can see the arrogance of the Intelligentsia and elites. Centralization of power is always dangerous. We must always be growing and learning from those who are better than us.


Christians have not done well in training their children to resist the secular culture. Jesus spoke about 2 great commandments. Love God and love your neighbor. But the Covid 19 lockdowns make you suspicious of your neighbor, like those in North Korea who reported about neighbors who watched forbidden South Korean dramas and as a result were taken to prison. Years later, if still alive, they were released as broken men and women.


The new normal is masks and lockdowns. Children are allowed by the State, against the wish of their own parents, to make decisions about transgender surgery that ruins their bodies and makes them sterile.


"Decertify!" Protest at Rep. Bryan Cutler's home, the Pennsylvania Speaker of House


Sunday Service in Newfoundland on 1/3/2021
http://%289%29%20%22true%20parents%22%20%28sanctuary%20church%20sunday%20service%2001/03/2021)%20-%20YouTube


Our government often uses its vast legal machinery to vilify patriots. Ron Paul supporters and others are put on the list of potential domestic terrorists since they are labeled as Christian Nationalists and Vaccine Deniers. Some federal agents operate as a criminal cartel and are in the process of stealing this presidential election.


Americans think they are freedom-loving and immune to Communism, but the Milgram experiment showed that the vast majority of people will comply with immoral directions from "authorities" to harm others.http://milgram%20experiment%20-%20wikipedia/


True Father warned about this threat and would chastise American women especially. They are much more likely to vote for more leftist candidates and policies that increase America's problems. To think evil cannot come to you is dangerous. Many become licentious and immoral so they cannot resist unrighteousness. That is why we need God.
http://he%20gender%20gap%20in%20voting%20-%20bloomberg/


We need to prepare and train for the fight. God can use the tribulation for His will to unite the body of Christ. It’s obviously better if we can use our rights to freedom of speech, assembly to seek redress of grievances. Otherwise we will have to fight physically, with many dying.


We are facing a difficult situation in America with the stealing of the presidential election, but we should remember that it was most likely that Israelites would remain slaves in Egypt and then the Hand of God intervened. We cannot solve this alone. It is in God’s power, but we are His hands. We are fighting for the survival of America, the world and for future generations.


There is a saying that history favors the bold. Pray that Trump has supernatural boldness.


Sign up to lead a Holy Spirit University class!
Lead A Class - Christ Kingdom Gospel

http://lead%20a%20class%20-%20christ%20kingdom%20gospel/

×

非ログインユーザーとして返信する