サンクチュアリ週刊ニュース

主に,米国サンクチュアリ週刊ニュースの和訳です.

呪われた機関を停止せよ


2021.7.28


体は殺しても,命は殺すことの出来ない者どもを恐れるな.寧ろ,命も体もゲヘナで滅ぼすことの出来る方を恐れなさい.
…マタイ10:28


神様を熱烈に愛する人達は,容易に不幸を克服出来ます.不幸の道が彼らを幸福に導くからです.先生が,北朝鮮の監獄に居た時,厳しい拷問を受けました,拷問の激しさが増す程,私はもっと強くなりました.私の全細胞が苦痛と闘いました.先生は,打たれる毎に,神様の祝福が増すことを想像しました.そのために,私は拷問を恐れず,容易にそれを許容出来ました.もし,私達がこのような姿勢にあれば,曲がった道を真っ直ぐにして,でこぼこの道を平らに出来るでしょう.私達の人生の行路が容易でなく,安全でなく,儚く,死よりも悲惨であっても,神様の私達への愛と私達の神様への愛によって,私達は,容易に道を抜けられます.私達が,神様の愛の中で,生死の覚悟が出来ていれば,私達は神様の保護を受けます.これは,万人が行かなければならない道です.
…文鮮明,運命の道において神様は私達を保護します,1973.6.3


亨進ニムは,土曜日の夜,アリゾナにおけるトランプ大統領の演説を称賛しながら,礼拝は始めました.彼は,民主党は「共産主義者の革命」として買収されたと延べました.


1973年の最高裁におけるロー対ウェイド判決は,50州において妊娠中絶の合法化を強制しました.それは,婚外性交は「解放された」という考えを推進する性革命によって先行しました.でも,これは新しく,解放されたものではありません.古代の社会は,子供や動物などとの性交に奔放でした.左翼は,結婚は隷属であると言いますが,シングルマザー達は信頼できる男性の支援がなく,生活が苦しいのです.


数千年前に,神様は,婚外の性関係を無くすために,ユダヤを通して働かれました.両親が,ハイレベルの「黒帯」の結婚をすれば,子供達は同じ道に従いたいでしょう.聖書にも,男女は,一人で生きるものではないと記されています.


女性達は,教育とキャリアを最優先に追求することを奨励されましたが,そのようにした人達は10~20年後に,もっと不幸になりました.調査に寄れば,未婚の子供のいないキャリアウーマン達は,40代が寂しく最も不幸です.
https://www.psychologytoday.com/us/blog/high-octane-women/201109/meet-the-least-happy-people-in-america


私達の文明は,物質主義とお金の追及に集中しています.ダーウィンの進化論の教えは,人類は,単に高度に進化した者であるから,皆さんは,ニヒリズムや絶望に至る高貴な目的も無いという考えを推し進めます.意気消沈した人達は,専制と闘う不屈の精神がありません.皆さんは,小学生にアナルセックスを教える教科書があることを知っていますか.
https://www.christianpost.com/news/mom-outraged-at-plan-to-teach-masturbation-anal-sex-to-kids.html


サンクチュアリ教会聖日礼拝,2021.7.25
https://www.twitch.tv/videos/1097690295


彼は,北朝鮮から亡命して,今はニューヨークに住んでいる朴ヨンミさんについて語りました.コロンビア大学の彼女の音楽史のクラスで,教授は学生達に「皆さんの中の何人が,西洋音楽に惹かれましたか」と尋ねました.彼女以外は,全員手を上げました.


北朝鮮の学校には,米国人を殺害するのは正しい行為であると描いたポスターがあります.しかし,ヨンミさんは,米国の学校は,欧州の文明や白人の異性愛の男性に対するプロパガンダにおいて,北朝鮮よりも悪いと考えています.
https://nypost.com/2021/06/14/north-korean-defector-slams-woke-us-schools/


独仏においては,強制的なワクチン接種の指図が始まりました.米国においては,ワクチンを接種していなければ,事業や病院,或いは軍隊から解雇されます.何故,農務省にSWATが居るのですか.私達は,米国軍の中に「批判的人種論」の教化が進んでいると見ます.
https://truthout.org/articles/usda-and-submachine-guns-latest-example-of-mission-creep-as-federal-policing-expands/


米国に対する実際の脅威は,世界中にあります.このような教化は,それらの脅威に立ち向かう私達の準備をどのように強化しますか.ありません.我が国の青年達や機関の教化と士気喪失のプロセスの全てです.皇位簒奪者,バイデンは,我が国に対する致死的なテロリストの脅威は,白人至上主義であると言っています.
https://www.usatoday.com/story/news/politics/2021/04/28/biden-calls-white-supremacy-terrorism-speech-congress/4884034001/


PAの北東部の地方の学校でも,批判的人種論をカリキュラムに取り込む努力が為されています.最良の解決方法は,米国教育省を廃止する事です.教育の競争と学校の選択がある事は良い事です.


学校局の会合における亨進ニムの証言
https://www.youtube.com/watch?v=UZBVKYdnUn0&t=7125s


-殆どの西洋諸国は,人権に関するキリスト教の価値(観)を吸収しましたが,社会の圧力に対しては,浸透しました.コロナのパニックは,多数の大衆に封鎖の制限や試験未了のワクチン接種を受け入れるよう誘導しました.EUの前保健コミショナーは,それに反対を表明しました.暫定的な2週間の封鎖が2年間の封鎖になりました.米国の大学の39%には,共和党系の教授が一人も居ません.大学は,教化キャンプとセックス・クラブになりました.
https://onenewsnow.com/education/2018/05/05/39-of-colleges-have-0-republican-professors


1950年代は,神様を信じないと言う若者は,20%しか居ませんでしたが,今は,43%が信じないと言います.初期のフェミニスト提唱者達は,ロックフェラーとカーネギー財団の資金提供を受けました.子供達は,自分達の性を選べると教えられています.それは,御自身の形に男女を創造された神様への反逆です.ルーシェルは教えました「あなたは,自分の素性の作者です.」


国のために死を覚悟している退役軍人達の心は,イエス様が人類の為に御自身の命を自主的に捨てられた心と同様です.ローマ時代は,兵士達は,監視の義務を怠り眠っていると,処刑されました.イエス様の弟子達は,彼が王の王であり,あったにも関わらず,眠ってしまいました.後に,彼らは悔改めて,神様は,彼らを力強く用いました.


1.6の米国キャピトル(議事堂)への抗議者達の侵入は「暴動」と呼ばれていますが,皆さんは,銃を持たないで,暴動がどのように出来ますか.侵入した人達の多くは,自分達のスマホで自撮りの写真を撮っていました.愚かなことですが,暴動ではありません.591人の米国人が起訴され,多くが独房に監禁されています.
https://www.politico.com/news/2021/04/19/capitol-riot-defendants-warren-483125


米国の建国者達は,世界最大の帝国を有する英国の訓練された専門の軍隊に対峙しました.このような暗黒の時にも,米国や他国において立ち上がる愛国者達が居ます.左翼の者達は,ワクチン専制に目覚めつつあります.


シベリアの強制収容所において,作家のソルジェニーツィンは悪に抵抗する必要性を語りました.彼は問いかけました.


「そして,後に私達がどのようにそのキャンプを焼きましたか,全諜報要員が,夜中に逮捕に向かう時,彼が生きて帰るかどうか,また,家族にさよならと言わなければならない状況がどんなものでしょうか.或いは,大量逮捕の時期に,レニングラードを例にすれば,全市の1/4の人達が逮捕された時,人々は唯,隠れ家に座っていませんでした.階下のドアと各階段に恐ろしい柵を作りましたが,彼らは,失うものは何もない事に気付き,階下のホールに6人が,斧,ハンマー,火搔きなどを持って,大胆に待ち伏せていました.…
臓器はすぐに傷つき,官吏と輸送の不足,スターリンの渇望を満たすことなく,「呪われた機関」はそれ以上稼働せず,…もし,私達が自由を十分愛していなかったのです.そして,更に,私達が,実情に気付いていなければ,…私達は,その後に生じる事に,純粋に,単純に対したでしょう.」
……アレクサンダー・ソルジェニーチン「収容所群島」1918-1956

https://www.goodreads.com/work/quotes/2944012-arhipelag-gulag-1918-1956


キリストにあって生きる者達の力は,私達の肉体が終わりではないことを知っている事です.私達には,死を乗り切る霊と魂があります.聖パウロは,体を殺せる者を恐れるな,あなたを地獄に送れる者を恐れよと言いました.


信仰の力は敗れることはありません.死刑執行人達は,クリスチャンの殉教者達が病気にもならず,有罪にもならなければ,殺害し続けられませんでした.独立戦争で戦った民兵達は,プロではなかったのですが,彼らは信仰に関わる力を持っていました.


私達は,彼らと同じ姿勢を取れます.「私は幸福です,この衝突が,私の孫ではなく私の世代に起こったからです.私達が,命を失っても,神様の王国は到来します.」



<鷹の目>
本稿は,様々な話題が掲載されています.共産主義の誤りと浸透,婚外性と強い結婚,現代文明と教育,北朝鮮の亡命者,ワクチン,米国への脅威と民主党,大学教育,無神論の台頭,犠牲精神,ソ連共産党,信仰の力等について述べています.


CCPを中心とする共産主義勢力は,アンティファやBLMを動かしつつ,メディアを牛耳り,教育界,法曹界へと食指を伸ばし,民主党議員を買収し,米国中を席巻しようとしています.メディアがトランプ大統領の就任式の日から,弾劾キャンペーンを貼ったことを,私達は忘れてはなりません.教育の左傾化は甚だしく,真面な親は,子供を学校に通わせることが出来ないで,Home schoolなどを利用しています.法曹界も,トランプ政権下においては,重要な判決が僅少でした.大統領選挙の不正に関しても,最高裁は州のマターであるとして,訴状を受理しませんでした.米国の民主党は,従来,ポピュリズムに傾倒するような議員が多く,体制批判がモットーです.今は,左翼に対して,リベラルなどという隠語が当てられていますが,一連の左翼の活動や工作には,多額の資金が投入されています.トランプは,そのような資金提供者をDS(Deep State)と総称しています.
アボニムが「共産主義に対する攻撃の手を緩めてはならない」と言い続けたことをいつも思い出します.統一食口のメディア活動,政治活動の低迷が,現下の状況を招いた要因の一つと考えられます.米国に限らず,日本や韓国においても,共産主義への攻撃を絶やしてはいけません.教派を越えて,共通の敵,サタン主義に対して,糾弾の声を上げ続けなければなりません.


自由過ぎる米国において,性の紊乱の歯止めになるのは,宗教的な倫理観しかありません.既成教会の影響力が残ってはいるものの,
私達の純潔運動が停滞していることを反省する必要があります.原理本体論の教える絶対「性」を守ることを訴えるまでに至らなくとも,米国で,純潔運動を継続していれば,少なくとも,今のようなLGBTが闊歩するような状況には至らなかったのではないかと推測します.米国のSC食口の一部は,此のところ中絶反対キャンペーンを草の根のように継続して行っています.そして,小さいグループの声が次第に拡がっています.性の荒廃は,国家を超え,世界の将来,人類の根幹を揺るがす問題ですから,私達は看過できない筈です.


若者の無神論が,70年で倍増したという事の要因は,家庭教育の荒廃,学校教育の左傾化,メデイァによる物質主義・拝金主義の吹聴,多民族の流入などが上げられます.ここにおいても,私達の啓蒙活動,伝道活動の低迷を反省せざるを得ません.2001.1の神様王権即位式辺りから,私達食口の中にも,勝利感の幻想が浸透し,活動が停滞したように感じます.もっとも日本は,伝道よりも経済を優先させていましたから事情は違いますが,啓蒙と伝道を怠ったことは事実です.
神様を信じる者は,最後は神様に問い掛け,委ねることができます.祈りをもって事に当たるでしょう.その習慣にない者達が,国の半数になれば,ヒューマニズムと物質主義が席巻することは容易に想像できます.
日本の文化庁の統計によると,宗教団体の総数は18万,そのリーダは65万人,信者数は1.8億と言われています.人口よりも信者数が多いのは,どうかと思いますが,老若男女を問わず,多くの人が年始や彼岸に寺社を訪れる習慣はあるようです.地方においては,神社の氏子と寺の檀家の両立が普通の状態です.教義や経典は分からなくても,神仏の前に手を合わせることで,日本人のアイデンティティーのようなものを共感しています.よく分からなくても無形の神仏を信じる事で,自分を律することが出来ます.勿論,信仰を深める事は,神様の願う事ですが,人にはそれぞれ,信仰の段階と相性の良い宗教があると思います.
私達は,アボニムの天運に吸い寄せられて,統一の群れに入りましたが,アボニムの素晴らしさや勝利に酔って来たのではないでしょうか.各自に託されたことを一歩ずつ進めるべきです.しかも,今は,アボニムの後継者を有耶無耶にしようとする動きが出ています.私達は,過去の栄光とアボニムへの幻想から脱却して,アボニムが本当に願われ,託された氏族メシア活動を,正当な後継者である亨進ニムと共に果たすべきです.


ワクチンは,SNS等において,様々な疑惑と多くの死亡例,副反応例が明らかにされています.小生は,医師の良心に問いたいです.安全安心が確認されていない試験薬をワクチンと称して,製造販売する者達には良心のかけらもないでしょうから,議論しません.ここにも,DSの影が見えています.
凡そ国内の医師は,薬事に関する共通的な情報を周知している筈ですから,今回の種々の偽ワクチンがどういうものかを知っている筈です.しかし,彼らの殆どが沈黙しています.寧ろ,国の誤った施政に加担しています.国民の健康と生命を守るはずの医師が,保身のために,偽ワクチンについては寡黙です.庶民が想像も出来ないような生活レベルを生涯維持し,子孫にもそれを持たせたいから,沈黙を続けるのですか.それならば人間の屑です.
勇気をもって,偽ワクチンの真実を訴えたのは,2,3の大学の先生方と数百人の医師でした.ワクチン接種の中止を求める請願や記者会見も行われましたが,メデイアも厚労省も殆ど無視しています.7.22には,東京でワクチン接種反対のデモもありました.既報にも記したと思いますが,コロナ騒動から,今や日本を初め諸国の政府は信用できるものではないという事が判明しました.
コロナ騒動については,①マスクの効用②PCR検査の有効性③ワクチンの効果において,虚偽が横行しています.コロナ騒ぎは殆ど嘘という事です.ここまで,嘘をつき続けたので,政府は引っ込みが付かなくなりました.日本政府は,東京五輪開催前に,コロナの終息宣言をすれば良かったのです.勿論,いかがわしいPCR検査は撤廃し,偽ワクチンも希望者のみに,十分説明した後に接種すべきです.それで,社会を普通の状態にして,オリンピックを開催すべきでした.逡巡している内に英国に先を越されました.英国は,コロナに関する規制を全面的に解除しています.現政権は,PCR検査によるフェイクの感染者の拡大から,支持率が低下し,来る総選挙における大敗を危惧しているようですが,PCR検査を続ける限り,陽性者=感染者と呼ばれている人達の数は減らないし,コロナ騒ぎの終息もありません.ここにも,政官界と薬事のもたれ合いと保身体質を見ます.正義観と勇気をもって真実を訴える人達を応援しましょう.


original text


HALT the CURSED MACHINE! July 28, 2021


And do not fear those who kill the body but cannot kill the soul. Rather fear him who can destroy both soul and body in hell. Matthew 10:28


Those who are ardently in love with God can easily overcome unhappiness, because the way of unhappiness will lead them to happiness. When I was in prison in North Korea, I went through severe torture; the more severe the torture was, the stronger I would become. Every cell of mine was mobilized to fight against the pain. I would fancy that with every blow God's blessing would be multiplied. Because of this, I was not afraid of the torture, and I could easily endure it. If we have this attitude, we can make the crooked way straight and the bumpy road smooth. Even though our path of life may be an uneasy, insecure, ephemeral one, full of misery which is more than death, we know that through God's love for us and our love of God, we can go through the path without difficulty. When we are ready to live and die in the love of God, we deserve God's protection. This is the way every human being has to go. SMM, May God Protect Us on Our Way of Destiny, 6/3/73


Hyung Jin Nim started the service by praising Pres. Trump’s speech on Saturday night in Arizona in which he described the Democrat takeover as a “Communist Revolution.”


The Supreme Court’s Roe v Wade ruling in 1973 enforced the legalization of abortion in all 50 states. It was preceded by the Sexual Revolution, which promoted the idea that having sex outside of marriage was “liberated.” But this was not new or liberated. The ancient world was rampant with sex with children, animals, etc. Leftists say that marriage is slavery, but single mothers have hard lives with no reliable male support.


Thousands of years ago, God worked through the Jews to de-sexualize relationships outside of marriage. If parents create a high-level “black belt” marriage, children will want to follow the same way. As the Bible says, man and woman are not meant to live alone.


Women are encouraged to pursue education and careers as their top priority, but 10-20 years later those who did so are more unhappy. Research has shown that unmarried, childless career women in their 40s are lonely and the least happy.


Our civilization focuses on materialism and the pursuit of money. The teaching of Darwinian evolution promotes the idea that since human beings are just highly evolved matter, you don’t have a noble purpose, which leads to nihilism and despair. Demoralized people will not have the fortitude to fight against tyranny. Did you know that there are textbooks for elementary school children teaching about anal sex?


7/25/2021 Sanctuary Service
https://www.twitch.tv/videos/1097690295


He spoke about Yeonmi Park, who defected from North Korea and now lives in NYC. In her Columbia U music history class, the professor asked the students, “how many of you are triggered by studying western music?” All the students raised their hands, except for her.


North Korean schools have posters depicting the killing of Americans as a righteous act. But Yeonmi thinks American schools are worse than North Korea in its propaganda against European civilization and against white, heterosexual males.


Forced vaccination mandates are now beginning in Germany and France. In the USA, people are being fired from businesses, hospitals or the military if not vaccinated. Why does the Department of Agriculture have SWAT teams? We see the pushing of Critical Race Theory indoctrination into the U.S. military.


There are real threats against the United States around the world. How do such indoctrination strengthen our readiness to face those threats? They don’t. This is all the process of indoctrination and demoralization of our nation’s young adults and institutions. Biden, the Usurper in Chief, said “the most lethal terrorist threat to our nation is white supremacy.”


Even in local schools here in northeast PA there are efforts to bring Critical Race Theory into the curriculum. The best solution would be to ban the U.S. Department of Education. It would be better to have competition in education and school choice.


Hyung Jin Nim Testifies at School Board Meeting
https://www.youtube.com/watch?v=UZBVKYdnUn0&t=7125s


Most Western nations have absorbed Christian values about human rights, but they are not impermeable to social pressure. Covid panic led the majority of the population to acceptance of lockdown restrictions and taking untested vaccines. The former EU health commissioner spoke out against it. A temporary 2 week lockdown became a 2 year lockdown. 39% of American universities do not have even one Republican professor. Universities have become indoctrination camps and sex clubs.


In the 1950s only 20% of young people said they didn’t believe in God, but now 43% say they do not believe. Early feminist advocates were funded by the Rockefeller and Carnegie foundations. Children are now taught they can choose their gender. It is a rebellion against God who created men and women in His own image. Lucifer taught that “you are the author of your own identity.”


Veterans who are ready to die for the nation have a similar heart to Jesus who voluntarily laid down his life for mankind. In Roman times if soldiers fell asleep during watch duty, they were executed. Jesus’ disciples fell asleep, even though he was and is the King of Kings. Later they repented and God used them in a powerful way.


The entering of protesters on January 6 at the U.S. Capitol was called an “insurrection,” but how do you have an insurrection with no guns? Many of those who entered were taking selfies with their smart phones. It was foolish, but not an insurrection. 591 Americans have been charged, many in solitary confinement.
https://www.politico.com/news/2021/04/19/capitol-riot-defendants-warren-483125


The founders of the USA faced the trained, expert military forces of Great Britain, which had the biggest empire in the world. Even at this dark time, there are patriots rising up in USA and in other countries. Even some Leftists are waking up to vaccine tyranny.


In a forced labor camp in Siberia the author Solzhenitsyn spoke about the need to resist evil. He asked:


“And how we burned in the camps later, thinking: What would things have been like if every Security operative, when he went out at night to make an arrest, had been uncertain whether he would return alive and had to say good-bye to his family? Or if, during periods of mass arrests, as for example in Leningrad, when they arrested a quarter of the entire city, people had not simply sat there in their lairs, paling with terror at every bang of the downstairs door and at every step on the staircase, but had understood they had nothing left to lose and had boldly set up in the downstairs hall an ambush of half a dozen people with axes, hammers, pokers, or whatever else was at hand?...
The Organs would very quickly have suffered a shortage of officers and transport and, notwithstanding all of Stalin's thirst, the cursed machine would have ground to a halt! If...if...We didn't love freedom enough. And even more – we had no awareness of the real situation.... We purely and simply deserved everything that happened afterward.” Aleksandr Solzhenitsyn, The Gulag Archipelago 1918–1956


The power of those who live in Christ is that we know that our physical body is not the end. We have a spirit and soul that survive death. St. Paul – fear not the one who can kill the body, fear the one who can send you to hell.


That power of faith cannot be defeated. Even executioners could not continue to kill Christian martyrs without becoming sickened and convicted of their sin. The citizen soldiers who fought in the Revolutionary War were not professionals, but they had the power of committed faith.


We can have the same attitude they had: “I am happy that this conflict is happening in my generation, not my grandchildren’s. Even if we lose our lives, His Kingdom will come.”


*********************

×

非ログインユーザーとして返信する