サンクチュアリ週刊ニュース

主に,米国サンクチュアリ週刊ニュースの和訳です.

米国に新しい清平が設立される パートⅡ


2021.8.24
-宣誓供述書 パートⅢ,韓鶴子氏,成長期間を遺棄する-


エステルは再び王の前で語り,その足元にひれ伏し,アガグ人ハマンの悪事,および彼がユダヤ人に対して企んだ計画を取り除いて欲しいと,涙を流して王に憐みを乞うた.王が金の笏を差し伸べたので,エステルは身を起こし,王の前に立った.彼女は言った.「もし王様が良しとされ,私が王様のご好意を得,この事が王様の前にふさわしいと思われ,そして私が王様の目に適うならば,アマグ人ハメダタの子ハマンが王様の全ての州に居るユダヤ人を滅ぼそうと企んで書き送った文書を撤回すると書かせて下さい.…」
…エステル8:3-5


一言誤って,三週間祈ったことがある.…御旨の道,280頁


亨進ニムは,土曜日のアラバマに於けるトランプのスピーチにコメントしながら,礼拝を始めました.トランプ大統領は,これを米国を支配する政治的なサタン主義との闘いと理解し,そして,彼自身を司令官と見なければなりません.スピーチの際,彼はパットン将軍の場面を演じていました.彼は,パットン将軍と同じ闘志を持たなければならない事に気付いています.私達は,全員,今生きている時,直近ではアフガンにおいて,国が壊滅的な失敗に直面している事を認識しなければなりません.彼が勝利するように祈祷して下さい.


FBIは,「暴動」の計画の進展はなかったと報告しました.よって,1.6の件をこのように特徴づける事は,トランプ支持者達を孤立させて,汚名を着せるための政治的な計画でした.


亨進ニムは,デラウェア・バリー学校局の集会に参加して,マスクを必須とし,ワクチンを強制し,学校に「批判的人種理論」を浸透させている事に対抗した人達を祝福しました.クリスチャンは,政治に関与しない様に言われて来ましたが,私達の価値は,教会の礼拝が終わっても,生きるべきです.私達が黙っていれば,子供達は,これらの価値の真逆の物に教化されるでしょう.


サンクチュアリ教会聖日礼拝,2021.8.22[1]
https://www.twitch.tv/videos/1126133632?t=00h00m08s


その後,セオドロポロスは,サンクチュアリに来るようになった証しをシェアしました.彼は,厳しい酸欠のため重症でした.彼は,容器の酸素を24時間呼吸しなければなりませんでした.彼は今,悪魔が私達を支配する為に恐れを用いることに気付いています.アボニムは,神様は,困難な環境においても,与えて下さる事をご存知でした.


彼は,夢で悪魔のような声を聞きました「彼らは今,私達のものだ」.彼は,起きて祈り,三日間断食をしました.四日目に,良く感じるようになりました.私達は,悪魔が与える恐れを放棄しなければなりません.私達の子女は,将来の王と王妃です.私達がエデンの園を失ったというのは,悪魔の嘘です.基本に戻りましょう.神様,家庭と自然.彼は,妻に感謝して,「牧羊犬」として彼女を守ることを約束して,結論としました.


亨進ニムは,テネシーの新しい清平修練所において起こった奇跡について話してくれました.彼と他の人達が,ATV(不整地走行車)が必要だと話していたら,前のオーナが強力なATVを提供してくれました.彼らは,ブッシュを整理して,小川に行けるようになりました.掘削機(パワーショベル)を祈っていたら,それが与えられました.南北戦争の北軍と南軍の両方のお墓もあります.私達は,アボニムを解放した韓国動乱の退役兵も称賛します.


その後,私達は,テネシーの所有地の2,043フィート(=623m,韓国より高い)の丘からのパノラマ光景のビデオを見せてもらいました.前の所有者は,排水系と道路を設けて,私達の2年分の作業を助けてくれました.訪問者は,アボニムの生涯路程と韓国に侵略した共産主義者達に対して,自由を守るために闘った闘士達のことを学ぶでしょう.私達の道場で柔術を学ぶ若者達と同じ,19から20歳の米国の青年達が,他国の人達を自由にするために命を献げました.


皆さんが,神様を讃え,他の人の為に祈る時,他の人達に感謝して,その際,倒れた兵士達も含めると,神様が祝福して下さいます.


サンクチュアリ教会聖日礼拝,2021.8.22[2]
https://www.twitch.tv/videos/1126196662


その後,彼は,エステル記8章について語りました.ハマンは,クセルクセス王から信頼されたアドバイザであり,王の名で布告する権能を与えられていましたが,ユダヤを嫌いました.彼は,国内におけるユダヤの悪役達を非難しました.彼らは,帝国を破壊しました.これは,ジェノサイドの準備における汚名を着せて,分極化する過程の始まりでした.


ハマンは,彼に従う事を拒むエステルの叔父モルデカイを吊るすために,50フィート(=15m)のポールを注文しました.この聖書の記述は,反対者達を根絶するために不当な法を用いる単なる中央集権政府の例です.


アフガニスタンのタリバンの男達は,12歳の少女達と「結婚」即ち,彼女達をレイプしています.彼らは,大衆の武器を奪っています.左翼女優のアンジェリナ・ジョリーでさえ,バイデンの「病的なアフガン撤退」を恥じています.


私達は,1973年のロイ対ウェイド判決(人工妊娠中絶を不当に規制する州法を違憲とする連邦最高裁判所の判決)から,米国の衰退が始まったと見ます.7,300万人の胎児の命が胎内で奪われました.共産主義者達は,フリーセックスを人々の頽廃のツールとして用います.カーネギー財団とロックフェラー財団は,彼らの人口削減計画にリンクする「性に関する権利」教育のスポンサーになっています.子供達は,両親の離婚がトラウマになっています.サタンは,強い家庭の力を覆すために,フリーセックス文化を使います.


神様は,義に立つ「エステル王妃達」となる女性の世代を呼んでおられます.ハマンは,彼が立てたポールに吊るされて果てました.それは,正義と策士達への処罰があることを意味しています.あなたが,苛めっ子について行けば,最後には,あなたも苦しみます.


王は,エステルに新しい法を作る権能を与えました.彼女は,上手に,修正第2条を法にしました.ユダヤに自衛する力を与えました.彼女は,鉄の杖の王妃でした.対照的に,エバは,ルーシェルと関係を持つための自己中心的な目的に自由を使いました.神様は,回る炎の剣を置いて,堕落したエバの文化がエデンに入るのを防ぎました.神様は,ダイナミックなエステル王妃達の世代を興すでしょう.私達は,神様の王国を強く代表し守らなければなりません.


パトリックとペグ・レノン,セスとタマラ・メリンデスの祝福結婚式,2021.8.14


韓鶴子氏は,成長期間を遺棄する


2019.3.25の韓鶴子氏の宣誓供述書の106頁において,彼女は,「文師が彼の神学を教える前に,私は既にそれを知っていました」と述べています.アボニムは,原理の教えを25歳の頃から共有し始めました.当時,韓鶴子氏は2歳でした.文鮮明師は,聖書の神秘を理解するために,何年間も祈祷し,断食し,聖書を研究しなければなりませんでしたが,彼女の母が彼女に乳を飲ませながら育てている時に,彼女は,既にその全てを知っていました.


ここに,私達は,韓鶴子氏が,イエス様とアボニムより優秀であったことがはっきり分かります.お二人共,説教を始める前に,神様の真理を完全に理解するために,挑戦的な成長期間を歩まなければなりませんでした.彼女は,2歳の時に,真理を完璧に理解しました.


実際に,彼女は,全ての生物に成長期間を創られた神様を覆す権能を持っていることを自身で証明しました.彼女は,成長期間を取り消したので,少なくとも自身のために,神様を覆しました.


韓鶴子氏の2019.3.25-26の供述の解釈


これは,驚異的な偉業です.韓鶴子氏の支持者達は,彼女が神様を覆し,神様のみ旨を果たすために,血と汗と涙を流さなければならなかったイエス様とアボニムの両方を凌いだ偉業を祝うべきです.


御旨の道(280頁)には,アボニムは「一言誤って,三週間祈ったことがある.」と共有しています.彼の謙虚な告白と韓鶴子氏の生まれた時から完成していたという滑稽な主張を比較して下さい.皆さんは,皆さんが望めば,彼女の新しい神学を信じることを選択できますが,それは,原理(講論)や聖書と全く無関係です.


全ての統一食口の愛と尊敬を受けていた女性が,自分を自身の王位に付けるために,全てを投げ捨てました.彼女が,イエス様やアボニムや神様の上に上がろうとすればする程,深い穴に落ちて行きます.それは全て,信じられない程悲しく,彼女の出生前に完成したという素振りを支持する人達には,人気がありません.彼らは,彼女と自分達をもっと早く突き落としています.



<鷹の目>
トランプ大統領は,バイデンのアフガンからの米軍の撤退を本質的に非難しています.報道に寄ると,最近,26,000人がアフガンから出国し,その内,4,000人が米国人だったようです.しかも,軍人が真っ先に出国したようです.トランプは,バグラム空軍基地には米兵を残して,状況を見ながら,段階的な撤退を考えていましたが,バイデンは,武器や軍備も残留して,米軍をそのまま撤退させました.バイデン政権の外交音痴と軍事感覚の無さが如実に露呈しました.しかも,多くのアフガン国民を出国させました.彼らの中の一定数は,テロリストと思われます.バイデン政権は,世界中に火種を撒き散らしました.更に,ハリス副大統領は,外交に対しては全くの無知のようです.今後,どのような珍事が生じるか予想も付きません.
元大統領が,定期的に支持者を集めて,大会(Rally)を開催していること自体が異常ですが,トランプは義憤に駆られ,内外の情勢を看過出来ないために,大会を各地で催しています.最近,彼はメッセージを発しました.


・ワクチン開発に早期に着手した.
・南の国境の安全は確保していた.
・学校はオープンであるべきだ.
・ヒドロキシクロロキン(HCQ)はコロナに有効である.
・ロシア疑惑はフェイクである.
・バイデンのラップトップは事実である.
・民主党支持州のロックダウンは効果がない
・ラファエット・スクエア(ワシンとDC)では写真が撮れない.
・批判的人種理論は,学校と国のへの甚大な被害である.


彼は,終始一貫して,大手メディアのフェイクを指摘し,非難しています.視点も,コロナや教育を中心に,米国と米国民の将来に対する危惧を訴えています.バイデンのように,何をしているのか分からない,顔の見えない人とは全く異なります.良識ある米国の共和党支持者は,彼と共に,米国と自由世界を守るために,段々結集しつあります.亨進ニムや國進ニムも全面的に,PAに於ける共和党支持者らを応援しています.國進ニムは,将来の州知事候補に目されています.神様のご計画(摂理)は,人間の英知の及ばない処にあります.私達の想像も付かないような処から,何時どのような展開が生じるか分かりません.トランプ大統領の登場自体がミラクルでした.神様とアボニムは,これからもミラクルを準備しておられると思います.それらが,実現するためには,私達の責任分担遂行が必須であることは,言うまでもありません.


本稿においては,米国の凋落は,73年の人工中絶是認の最高裁判決からであると論じています.左翼やDSはこの動きを長期間助長し,米国を衰退させてきました.今も彼らの工作は続いています.フリーセックスという何か耳障りの良い言葉の裏には,とんでもない,人口削減の企みがあります.彼らの工作は,米国に留まらず,世界規模に展開しています.しかも,最近は,great resetなどという話すらまことしやかにオープンになっています.中絶やフリーセックスは,人類に対するサタンの最後の挑戦と言えます.堕落の血統にある人類を,従前通り支配するためには,知能と心霊を一定の段階以下に留め置く必要があります.サタンの正体を隠蔽し,神様の存在も曖昧にする処にサタンの策謀が潜んでいます.本来,人間は神様の子女であるということを知らせない様にしています.堕胎やフリーセックスによって,人命が軽視され,その尊厳性が殆ど失われました.米国では,産むか産まないかを選択するのは,女性(母)の権利であると主張しています.ここまで,倫理観が頽廃した状況に,唯物的思考の究極の姿を見ます.彼らは,命を宿した小さい胎児を単なる物質としか見る事が出来ないのでしょう.
私達SCの米国に居る仲間は,長く中絶反対のキャンペーンを展開しています.そして,少しずつ,その輪が拡がりつつあります.やがて全米に,そして,世界中に中絶反対の運動が展開していくことでしょう.人類は,本来の生命倫理観を復帰しなければなりません.
亨進ニムは,中絶などによって,日の目を見なかった幾多の命に対して,解怨をされました.中絶した子や自然流産した胎児にも名前を付けて,祈るように指示されました.亡くなった胎児は,霊界ではゆっくり成長するそうです.胎児を愛し,産み育てることが出来なかった親が成長した子と将来,体面した時に,何を語り,どのように弁明出来ますか.救済は,地上と天上に歴然とまたがります.アボニムの指示から離れた先祖解怨を延々と続けている家庭連合の業にどういう意味があるのでしょうか.一度,熟慮してみて下さい.


神様は,知恵と勇気をもったエステルのような女性に期待しておられる事でしょう.勿論,男女の分担がありますから,女性に男性のような事を期待することは出来ませんが,ユダヤ民族存亡の危機に,エステルは命懸けで立ち上がりました.クセルクセス王は,ハマンの悪だくみを知り,エステルの言うようにしました.
今,日本では,高市早苗という烈女が立ち上がろうとしています.安倍前総理を支えて来た人達の代表です.小生は,高市氏に現代のエステルを感じます.9.29が自民党の総裁選です.今回は一矢報い,やがて遠くない時期に高市氏は,初の女性総理になると予想します.高市氏が従前より,国と国民を守るために活動してきたことは,誰もが知る処です.総務相をされていた頃は,堂々とNHKを質しておられたのが,鮮明に記憶に残っています.彼女は,国家観と歴史観をしっかり持って,ぶれないで内政においても,外交においても対処してくれると思います.C国や米国,ロシアやK国に対しても,我が国の国益保護の観点から,堂々とものを言える政治家の一人として,今後のご活躍に大いに期待します.


韓鶴子氏の宣誓供述書の106頁において,彼女は,「文師が彼の神学を教える前に,私は既にそれを知っていました」と述べています.この議論においては,時系列的な解釈が不詳ですから,やや独善的な批判に感じます.アボニムが神学(原理)を,何時,誰に教えたのかが不詳です.アボニムが,韓氏に神学(原理)を教える前に,他の人から原理を聞いて知っていましたとも解釈できます.当該の文脈だけでは,アボニムが原理を教える前は,1945年以前のことであると断定する事は危険です.
供述書の107頁には,彼女は「17歳の時には,統一神学を知っていた」と話している事が記されていますから,それ以前に,誰かが,韓氏に原理を教えたという事になります.
さて,韓氏が何時,原理を聞いて,知ったのかが重要ではありません.韓氏が本当に原理を知っているかどうかが重要です.原理は,アボニムを帰納的に証しています.原理を知ると言う事は,とりもなおさず,アボニムが再臨主であることを理解すると言う事です.自ら,無原罪の独生女であり,アボニムの原罪を贖ったなどと称している人が,原理を理解しているとは,到底考えられないと思います.



original text
New Cheongpyeong Established in USA - pt 2 Aug.24,2021 
Deposition Pt.3 - HJH Abolishes the Growth Period!


Then Esther spoke again to the king. She fell at his feet and wept and pleaded with him to avert the evil plan of Haman the Agagite and the plot that he had devised against the Jews. When the king held out the golden scepter to Esther, Esther rose and stood before the king. And she said, “If it please the king, and if I have found favor in his sight, and if the thing seems right before the king, and I am pleasing in his eyes, let an order be written to revoke the letters devised by Haman the Agagite, the son of Hammedatha, which he wrote to destroy the Jews who are in all the provinces of the king. Book of Esther 8:3-5


“I had to pray three weeks as a result of uttering one careless word.” SMM, The Way of God's Will, p. 214


Hyung Jin Nim started the Sunday Service by commenting on Trump’s speech in Alabama on Saturday. President Trump must realize this is a battle against political satanism which has taken control of America and see himself as a commander. During his speech he played a clip about General Patton. He realizes that he has to have the same fighting spirit as Patton. We all must realize the time we are living in, facing the catastrophic failure of our nation, most recently in Afghanistan. Please pray for him to be victorious.


The FBI reported that there was no advance planning of an “insurrection.” So characterizing January 6 in this way has a political agenda to isolate and stigmatize Trump supporters.


Hyung Jin Nim congratulated those who attended the Delaware Valley School Board meeting to confront mandatory mask/vaccination mandates and Critical Race Theory being infiltrated in our schools. Christians are being told not to get involved in politics, but our values should not die at the end of church service. If we stay quiet, our children will be indoctrinated with the opposite of those values.


Sanctuary Service 8/22/2021 Part 1
https://www.twitch.tv/videos/1126133632?t=00h00m08s


Then Theo Theodoropoulos shared his testimony about coming to Sanctuary. He was very sick due to severe oxygen insufficiency. He had to breathe in oxygen from a tank 24/7. He now realizes that the devil uses fear to control us. True Father knew that God will provide even in difficult circumstances.


He had a dream where he heard a devilish voice said, “they are mine now.” He woke up and prayed and fasted for 3 days. On the 4th day he started to feel better.
We must relinquish fear which the devil feeds on. Our children are future kings and queens. It’s the lie of the devil that we have lost the garden of Eden. Get back to basics: God, family and nature. He concluded by thanking his wife and promised to protect her as her “sheep dog!”


Hyung Jin Nim spoke about the miracles that are happening in the new Cheongpyeong retreat center in Tennessee. He and others discussed the need for an ATV and then the former owner offered a strong ATV. They’ve cleared the brush so the stream is now accessible. They were praying for an excavator and it was provided. There is a Civil War cemetery with graves of both Union and Confederates. We will also honor those Korean War veterans who liberated True Father.


We were then shown a video of a stunning panoramic view from 2,043 foot high hill at the Tennessee property, higher than those in Korea. The previous owner had put in drainage systems and roads, saving us two years of work. Visitors will also learn about True Father’s life course and the fighters who defended freedom against the Communist invasion in Korea. 19 and 20 year-old Americans who were the same age as the young people studying Jui Jitsu at our dojo gave their lives to free people of other nations.


When you praise God and pray for others, thanking others including fallen soldiers, God will bless you.


Sanctuary Service 8/22/2021 Part 2
https://www.twitch.tv/videos/1126196662


Then he spoke about chapter 8 in the Book of Esther. Haman, who became a trusted advisor of King Xerxes and given the authority to issue decrees in the name of the King, hated the Jews. He accused the Jews of being evil actors in the nation, who were subverting the Empire. This was the beginning of process of stigmatization and polarization in preparation for genocide.


Haman ordered a 50 foot pole to be built on which to impale Esther’s uncle Mordecai who refused to bow to him. This Biblical account is just one more example of centralized government using immoral laws to eradicate the opposition.


The Taliban men in Afghanistan are “marrying” 12 year old girls, ie. raping them. They are disarming the population. Even the leftist actress Angelina Jolie is ashamed about Biden’s ‘sickening Afghanistan withdrawal.’


We can see the decline of America starting with Roe v. Wade decision in 1973. The lives of 73 million children destroyed in the womb. Communists use free sex as a tool to demoralize the people. Carnegie and Rockefeller Foundations sponsored Sexual Rights education which is linked to their depopulation agenda. Children are traumatized by divorce of parents. Satan uses the free sex culture to undermine the power of strong families.


God is calling a generation of women to become “Queen Esthers” to stand for righteousness. Haman ended up impaled on the pole he had erected. It means that there will be justice and punishment of the schemers. If you go along with a bully, in the end you will suffer.


King gave Esther the authority to create a new law. She effectively wrote into law the 2nd Amendment, giving the Jews the power to defend themselves. She was a Rod of Iron Queen! In contrast, Eve used her freedom for self-centered purposes to get in bed with Lucifer. In response God put a flaming sword to bar the way for the fallen Eve culture coming into the garden. God will raise up a generation of dynamic Queen Esthers. We have to represent and defend God’s Kingdom in a powerful way.


****************


8/14/2021 Blessing of Patrick & Peg Lennon, Seth & Tamara Melindez


Hak Ja Han Abolishes the Growth Period


On page 106 of the March 25, 2019 deposition of Hak Ja Han it is recorded that she states, “before Reverend Moon taught his theology, I already knew it.” True Father started to share the Divine Principle teachings by age 25, when Hak Ja Han was 2 years old. While Sun Myung Moon had to pray, fast and study the Bible for years in order to understand its mysteries, she already knew all of that while her mother was still breastfeeding her.


Here we can see clearly how Hak Ja Han was superior to both Jesus and True Father. They both had to go through a challenging growth period to achieve a mature understanding of God’s truth before starting to preach. She understood the truth completely at the age of 2.


In fact, Hak Ja Han has proved herself to have the authority to overrule God, who created a growth period for all living things. Since she has revoked the growth period, at least for herself, she has overruled God.


Reading of Hak Ja Han's Deposition 3/25-26/2019


This is an amazing accomplishment. Followers of Hak Ja Han should celebrate her accomplishments in overruling God and outdoing both Jesus and True Father who had to shed blood, sweat and tears to accomplish God’s Will.


In The Way of God’s Will (p.214), Father shared, “I had to pray three weeks as a result of uttering one careless word.” Compare his humble confession to Hak Ja Han’s absurd claims of perfection from birth. You can choose to believe her new theology if you wish, but it really has nothing to do with the Divine Principle and the Bible.


The woman who already had the love and respect of all Unificationists threw it all away to crown herself on her own throne. The more she seeks to raise herself up above Jesus, True Father and Heavenly Father, the deeper the pit she is falling into. It’s all incredibly sad, and those who support her pretensions to prenatal perfection are doing her no favors. They are pushing her, and themselves, down even faster.


********************

×

非ログインユーザーとして返信する