サンクチュアリ週刊ニュース

主に,米国サンクチュアリ週刊ニュースの和訳です.

康賢實オモニム「真の父母様の宣布に基づく家庭連合へのメッセージ」


2017.7.6


聖書拝読: ルカ 17:30-32


人の子が現れる日にも,同じことが起こる.その日には,屋上に居る者は,家に家財道具があっても,取り出そうとして下に降りてはならない.同じように畑に居る者も戻ってはならない.ロトの妻のことを思い出しなさい.


皆さん,おはようございます.


今日は,真の父母様の宣布について,語りたいと思います.


まず最初に,「代身者と相続者」の意味について,真の父母様の宣布は,2010年*,天歴の第4月の23日に発表されました.真の父母様(=アボニム)は,全人類と神様の前に,彼の後継者体制を宣布されました.


彼は,「天宙平和(統一)本部は,(絶対)唯一であり,一つしかありません.そして,代身者と相続者は,文亨進です.他の者は,異端者であり爆破者です.」と言われました.そして,最後に,「以上の内容は,真の父母様の宣布です.」と言われて,文書に捺印をされました.


私達は,アボニムが,代身者と相続者は文亨進であり,他の者は異端者であり爆破者であると明確に警告された事が分かります.また,彼は,それを離脱するグループとして対処され,拒絶された事が分かります.


私達は,この状況をどのように理解すべきでしょうか.亨進ニムを拒絶する人達は,実は,アボニムの宣布を拒絶しており,彼らは,宣布の中に宣べられている爆破者であり異端者です.


亨進ニムは,代身者として,真の父母様から祝福を受けられました.代身者になるという事はどういう意味でしょうか.誰かが,대신자または代身者であると言う事は,アボニムは「この人は,私の体の代理です.」と言われました.彼は,アボニムの体です.


これは,アボニムの約束であり,彼は,亨進ニムの体に宿り,亨進ニムと一つになるという約束でした.これは,亨進ニムが,神様とアボニムの直接主管にあるという意味です.


彼(亨進ニム)は,相続者として,祝福されました.それで,アボニムは彼に何を遺贈されましたか.お金でしたか.天正宮や家庭連合の他の資産でしたか.いいえ,それに限定されません.メシアが彼に遺贈したものは,そのような物質的な物に限定されません.アボニムは,亨進ニムに真の父母様の権能を委譲されました.アボニムは,彼に,意思と心情を遺贈されました.


アボニムが,蕩減復帰の路程を歩まれて,生涯を掛けて築いて来られた勝利の基盤を亨進ニムが相続し,彼がその基盤の上に立つことは,アボニムの願いであり,指示でした.私達は,この事をはっきり知る必要があります.


それは,アボニムが,亨進ニムを,彼がこの世を去られた時,私達が従うべき後継者に任命したという意味です.そして,人々は,アボニムの代身者であり,相続者であると亨進ニムを,どうして拒絶出来るのですか.
彼は,メシア,救い主,真の父母様によって,代身者,相続者,後継者として,三回祝福されました.誰もそれを変える事はできません.これは,神様に認められ,認識された事でした.オモニムでさえ,これを否定できません.アボニムは,この事を否定する者は,異端者であり,爆破者であるとはっきり言われました.これを否定する人は,どんな人であっても,メシアの御言を否定する人です.そのような人は,審判を免れることは出来ません.


家庭連合の幹部達は,アボニムの宣布は,彼が文書を準備するのに適切な手順に寄らなかったため,公式文書として認められていないと言っています.彼らはそう言っています.


しかし,皆さんは,その文書を書いて,捺印する所にいらしたのはオモニムであり,アボニムに,亨進ニムを代身者,相続者にするように,積極的に推されたのはオモニムであった事を忘れましたか.


更に,アボニムが,彼の後継者体制を確立する際に,公的な手順を踏まれなかったという事は,アボニムがメシアである事を否定し,摂理におけるアボニムの意思を否定する事です.


また,アボニムは,何故彼が,亨進ニムを後継者に指名したか,そして,彼に三度,戴冠式を通過させた理由を説明する手順を経ています.アボニムはまた,祝福の権能を亨進ニムご夫婦に委譲する手順を経ました.その証拠はビデオに残っています.


しかし,家庭連合本部の幹部達は,メシアの意思と摂理を拒絶しました.


私は,心の中で決意しました.人々は,彼(亨進ニム)は,オモニムを悲しませたので,反対すると言います.それは間違いです.私は,アボニムの意思に従う事を選びました.そして,アボニムは,私に,私の選択を認める合図を下さいました.


その結果,家庭連合に居る皆さんとは離れる事になりましたが,私は,縦的な連結を立てる事が出来ました.


オモニムは,アボニムの意思と摂理を拒否しました.そして,私はそれにはついて行けません.私は,60年余り所属した教会を離れましたが,そうすることに躊躇はありませんでした.私は,将来に何の心配もありません.実際,私は唯,アボニムの意思を拒否して,家庭連合に留まり続ける皆さんの事が心配です.私は,私の青春を献げて,長い年月を信仰で従って来た教会を去りました.


私の事を笑って,愚かな事をしたと言う人がいるでしょう.そして,私の言う事を非難する人も居るでしょう.彼らは,私を誹謗中傷し,誰も私とは関係がないと言うでしょう.彼らは,私との対話を拒絶します.彼らは,私を孤立させようとしますが,私は,そのような事に影響されるような弱い者ではありません.


私は,アボニムの意思に従います.そして,他の人達が私について話す事は,私には関心がありません.私は,アボニムと共に,この復帰の路程を歩み続けるでしょう.私は,誰かがしたようにはしません,そして,天に積んだ全てのものを浪費しません.私には,横的なものへの願いがあるからです.


寧ろ,私はアボニムと共に,勝利の日まで,この路程を歩み続けるでしょう.それは,アボニムが成すべきことと言われたからです.アボニムは,彼の御言を維持し,彼の摂理に従う為に,私達は文亨進に従わなければならないと言われました.


今まさに,家庭連合は神様の御心から離れつつあり,三代王権を消そうとしています.家庭連合に居る人達は,彼らが絶対信仰,絶対服従と考えることによって,その事に従っています.


統一教会食口の信仰の目的は,神様の血統に侍る事ですが,今の家庭連合は,アボニムの血統を拒絶し,拒否しています.


彼らは,アボニムの後継を拒否し,今,彼らは,自分達の後継者を,彼らが最高委員会と呼ぶものによって決めると言っています.最高委員会は,家庭連合の幹部達によって構成され,彼らがアボニムの後継者と願う人を後継者に選ぶと言っています.


よって,最高委員会の委員達に好まれる人でなければ,誰も後継者にはなれないと,彼らは言います.つまり,最高委員会が,誰を後継者にするかを統治しています.


後継者は,既に,アボニムによって決められて,立てられています.この事は,三度の式典によって,天に認められています.家庭連合に居る皆さんは,文亨進と文信俊によって構成される,アボニムの後継を拒絶しました.


何の権能によってこれを拒絶出来ますか.これは,神様の精子を拒絶することです.全被造物を創造された神様が,悲惨な悲しみの神様になった理由は何でしたか.神様がそのような悲しみの神様になられたのは,人間が堕落し,神様の血統を失い,サタンの血統の一部になったからだと言うのは,事実ではなかったのですか.


イエス様が来られた理由は何でしたか.私達は,それを原理で学びました.彼は,花嫁を迎えて,神様の血統を地上に植えつけるために来られました.そして,再臨主が地上に来られた理由は何でしたか.


イエス様が,花嫁を迎える前に,十字架で亡くなったので,再臨主は,花嫁を立てて,神様の血統を地上に立てるために,花婿として,来られなければなりませんでした.再臨主が花嫁を持つ目的は,神様の血統を地上に立てることでした


統一教会の全食口の最高の望みは何ですか.神様の血統に接ぎ木される事ではないのですか.しかし,オモニムは,拒絶し,神様の血統にある全ての息子達を放逐しました.


そして,今,最高委員会は,彼らは後継者を決めて,そうすることで,神様の血統を完全に破壊し,除こうとしています.最高委員会がメシアの後継を決定できる事が事実であれば,初臨のメシアを送られた理由は何だったのですか.


仮にその場合は,皆さんが,一人の大統領や国会議員を選ぶ,或いは,とても知的で聡明な人を選ぶような選挙をするだけで,私達は,その人をメシアにする事が出来ます.神様が,メシアを地上に送るために,2000年も掛かりましたか.


家庭連合に居る皆さんは,原理の基本も忘れてしまいましたか.皆さんは,本然の血統と堕落の血統の差異も忘れましたか.皆さんは,清平に行って,先祖を解怨する為にお金を払い,手が赤くなるまで拍手をして,唯そこで歌を歌えば,十分だと考えますか.それで,十分ですか.絶対に違います.


私が今朝話したことを誰かが理解するでしょう.そして,誰かが,それはとても変だと考えるでしょう.しかし,私達が全員アボニムの宣布に戻って,アボニムがその文書を通して,私達に語ろうとされた事を理解できるよう願います.


私達が,2010年のアボニムの宣布の意味を完全に正しく理解すれば,私達は,天一国を創建することが出来ると確信します.よって,この文書を持って,それを私達の心に刻み,それに従って生きましょう.


どうも,ありがとうございます.



27:42~57:21



*: 原文は2011年と記されていますが,揮毫と動画から2010年である事が確認されています.



<鷹の目>
本稿は,成約信仰の根幹事項です.2010年天歴4月23日(陽歴6月5日)にアボニムが,韓オモニム立会の場で,揮毫された文書は今も写しが残っています.このブログにも,2019.7.19以降,「アボニムの涙」のシリーズを投稿しました.その初回に,この揮毫に対する色々な人からの投稿を紹介しました.多くを語る必要はありません.アボニムの後継者は誰ですか.この問いに対する答えによって,食口は判別されます.韓オモニムですか,或いは,お孫さんの信出ニムですか,それとも,三男の顯進ニムですか.いずれも違います.アボニムの唯一の後継者は,七男の亨進ニムです.他には居ません.


地上生活において,私達は,目に見えるものや効果の見えるものに動かされるでしょう.お金や資産,権力・地位・名誉或いは,知識などに影響されることもあるでしょう.そして,裕福な,或いは尊大な,また知的な生活が得られるかも知れません.しかし,私達の地上生活は,何時か終わりが来ます.そして,天上生活に入って行きます.小生も統一Gに縁があって,数十年を過ごして来ましたが,眼に見えるものは殆ど得ていません.しかし,若き日の神様との出会いとアボニムとの出会い,多くの食口との出会いを大切にして来ました.2012年以降の様々な事変は,殆ど関心もなかったのですが,ある人の説教を聞いて驚愕しました.家庭連合では,あり得ない事が進行している事に気付かされました.燦然と輝いていた韓オモニムからは,笑みも光も感じられなくなりました.2015年以降,オモニムと亨進ニムが何故対立したのか不明のままでした.そして,後継者に対する大クーデターが起こった事を後で知りました.反逆を反逆と思わせないように,不正を不正と分からないように,一切の情報を隠蔽して来たのが,家庭連合の幹部達です.しかし,何れ不義,不正,偽善は暴露されるでしょう.


家庭連合は,アボニムの伝統と権威,そして御言を破壊しています.そして,いよいよ,後継者を有耶無耶にして,天の血統まで破壊するつもりですか.後継者と中心人物は根本的に異なります.家庭連合では,後継者という言葉は禁句になっていると聞きました.後継者の事を突き詰めて行くと,2010年の揮毫に戻り,更には,2009年の三回の戴冠式における祝祷,そして,2008年の亨進ニムの世界会長就任式の祝祷まで遡って行きます.その時点で,アボニムは神様と幹部達の前に,はっきり亨進ニム・妍雅ニムが代身者,相続者,後継者となる事を宣言されています.これは不変・不動の事実です.その事を認めない食口が余りにも多いのは,どうしてなのかと疑問に思います.神様とアボニムを信じていれば,結論は自ずと判明する筈です.色々な食口と語っても,後継者を有耶無耶にしている人が多いようです.真実を隠蔽するのは,サタンの常套手段である事に気付いて欲しいです.そして,篤実な信仰者達は,アボニムの正当な唯一の代身者,相続者,後継者と共に,有終の美を飾るまで,天一国創建に向けて完全投入される事を祈念します.


本稿にもあるように,神様の本然のご理想は,神様を中心とした個人と家庭と天国,そして,何よりも血統を地上に安着させる事でした.痛ましい人類始祖の堕落以来,この願いは果たされないまま,悠久の歴史は,罪悪史として綴られて来ました.イエス様が来られたのに,イエス様は神様の血統を残せませんでした.いよいよ,再臨主によって,天の血統が,地上に根を下ろす事になったのに,その血統を有耶無耶にするのですか.カトリックの枢機卿会議のような合議制は,イエス様が天の血統を残せなかったから,暫定的に発足したものが今まで続いています.正真正銘の血統が樹立された今,統一Gに最高委員会のような合議制が必要ない事は,火を見るより明らかな事です.それを敢えて,旧態の新約時代に戻そうと言うのですか.茶番にも程が有ります.皆さん,眼を覚ましましょう.天の血統に連結され,その血統を守っていくのが,成約時代に生きる私達の願いであり,使命です.○○長などに騙されないようにしましょう.彼らは,天使長圏にいるかも知れません.彼らが,あなたの永遠の命を守ってくれますか.熟慮して下さい.そして,正しい道を共に歩みましょう.


原文
True Mother Kang Hyun Shil
Message to Family Federation based on True Parents’ Declaration
The King’s Report- July 6, 2017


Reading: Luke 17:30-32
30 Even thus shall it be in the day when the Son of man is revealed.
31 In that day, he which shall be upon the housetop, and his stuff in the house, let him not come
down to take it away: and he that is in the field, let him likewise not return back.
32Remember Lot's wife.


Good morning everyone,
Today I would like to speak to you about True Parents’ Declaration.
First about the meaning of “representative body and inheritor”: True Parents’
Declaration was issued on the 23rd day of the 4th month in 2010 by the heavenly 

calendar. True Parents declared his succession structure in front of all humanity and
before God.
He said, “The HQs of Cosmic Peace is the unique and only HQs, and the representative
body and inheritor is Moon Hyung Jin. Anyone else would be a heretic and a
destroyer.” At the end he said, “Above is the Declaration of True Parents,” and he
affixed his seal to the document.
We see that Father gave clear warning that the representative body and inheritor is
Moon Hyung Jin and anyone else would be a heretic and a destroyer, and yet we see
that he is being treated as a break-away group, and he is being rejected.
How should we understand this situation? Those who reject Hyung Jin Nim are in fact
rejecting True Parents’ Declaration and they are the destroyers and heretics that are
mentioned in the Declaration.
Hyung Jin Nim received the blessing as the representative body from True Parents.
What does it mean to be the representative body? To say that someone is a Teshinja or a
representative body means that True Father said, “This man represents my body.” He is
the body of True Father.
This was Father’s promise, the promise that he would dwell in Hyung Jin Nim’s body,
and that he would be one with Hyung Jin Nim. This means that he is in the direct
dominion of God and True Father.
He was also blessed as the inheritor. So what did Father bequeath to him? Was it
money? Was it the Cheon Jeong Gung Palace or other assets of the Family Federation?
No, it is not limited to that! What the Messiah bequeathed to him is not limited to such
material things. He transferred to Hyung Jin Nim the authority of True Parents. Father
bequeathed to Hyung Jin Nim his will and his heart.
It was Father’s desire and instruction that Hyung Jin Nim inherit the victorious
foundation that Father created through his life, going the course of restoration through
indemnity, and for Hyung Jin Nim to stand on that foundation. We need to understand
this clearly.
It means that Father appointed Hyung Jin Nim as his successor, as the one whom we
should follow as he passes from this world. So how is it that people are able to reject
Hyung Jin Nim who is the representative body and inheritor of True Father?
He was blessed three times by the Messiah, by the Savior, by True Parents as the
representative body and inheritor, as his successor; no one can change that. This was
acknowledged and recognized by God. Even Mother cannot deny this. Father said very
clearly that anyone who denies this is a heretic and a destroyer. Anyone who denies
this, no matter who they may be, is a person who rejects the words of the Messiah. Such
a person cannot avoid being judged.
The Family Federation leaders are saying that Father’s Declaration cannot be recognized
as an official document because Father did not go through proper process in preparing
this document; that’s what they say.
But have you forgotten that it was Mother who was there at the creation and signing of
this document and it was Mother who aggressively pushed Father to appoint Hyung Jin
Nim as his representative body and inheritor.
And to say that Father did not go through some official process in setting up his
succession structure is to deny that Father is the Messiah and to deny Father’s will in
the providence.
Also Father did go through a process of explaining the reasons why he was appointing
Hyung Jin Nim as his successor and to have him go through the crowning ceremony
three times. He also went through the process of passing on the authority of the
Blessing to Hyung Jin Nim’s couple and the evidence of it remains in videos.
But the Family Federation HQ’s leaders have rejected the Messiah’s will and
providence.
I have made a decision in my heart. People say that they are opposed because he has
made Mother sad. That is wrong! I have chosen to follow Father’s will. And Father has
given me signs that he approves of my choice.
As a result of this I have separated from you in the Family Federation but the result is
that I have been able to establish a vertical connection.
Mother has denied Father’s will and providence and I cannot go along with that. I have
left the church that I belonged to for some sixty years, but I had no hesitation in doing
that. I have no fear for my future. In fact I am only worried about you who continue to
be in the Family Federation, and who are denying Father’s will. I have left the Family
Federation to which I dedicated my youth, which I followed with faith for many years.
Some people laugh at me and say that I have done a foolish thing, and others criticize
what I say; they slander me and say that no one should ever have anything to do with
me. They refuse to have a dialog with me; they are trying to isolate me, but I am not a
person who is so weak to be influenced by such things.
I am following Father’s will and what other people say about me does not concern me. I
will continue to walk this path of the providence together with Father. I will not do as
some people have done and waste everything that I have built up in heaven, because I
have a desire for some horizontal things.
Instead I will continue to walk this way with Father until the day of victory because this
is what Father said to do. He said we must follow Moon Hyung Jin in order to maintain
his words, in order to follow his providence.
Right now the Family Federation is separating itself from the will of God, and trying to
erase the 3 Generations Kingships. Those who are in the Family Federation are
following it with what they think is absolute faith, and absolute obedience.
The purpose of faith for Unification Church members is to attend the lineage of God,
but the Family Federation right now is rejecting Father’s lineage and is denying that
lineage. They have rejected the succession structure that was established by our True
Father, the Messiah and the Savior.
They have denied Father’s succession and now they say that they will decide their own
successor by something they call the Supreme Council. They say that the Supreme
Council is composed of the leaders of the Family Federation and they say that they will
choose the person that they want as Father’s successor.
So they say that no one can be the successor unless he is someone who is to the liking of
the members of the Supreme Council. In other words, the Supreme Council reigns
above whoever is to be the successor!
The successor was already set and established by True Parents and this was
acknowledged before heaven through three ceremonies. You who are in the Family
Federation have rejected Father’s succession which is composed of Moon Hyung Jin
and Moon Shin Jun.
By what authority can anyone reject this? This is to reject the sperm of God. What was
the reason why the God who created all creation became the God of sadness, of sorrow?
Wasn’t it true that God became such a sorrowful God because human beings fell and
lost God’s lineage and became part of Satan’s lineage?
What was the reason that Jesus came? We learned about that in the Divine Principle. He
came to receive a bride and to plant the lineage of God on this earth. And what was the
reason that the Lord of the Second Advent came to the earth?
Because Jesus was crucified on the cross before he could receive a bride, the Lord of the
Second Advent had to come as the bridegroom to establish his bride and to establish
God’s lineage on the earth. The purpose of having the bride of the Lord of the Second
Advent was to establish God’s lineage on this earth.
What is the highest desire of all members of the unification Church? Isn’t it to be grafted
into the lineage of God! But Mother has rejected and chased out all of her sons who are
the lineage of God.
And now the Supreme Council says that they will decide the successor and in so doing
they are trying to completely destroy and eliminate the lineage of God. If it is true that
the Supreme Council is able to decide on the Messiah’s succession then what would be
the reason for sending the Messiah in the first place?
If that was the case, then all you would have to do would be to have an election just like
for a president or for members of Congress or just chose someone who is very
intelligent and smart and we could make that person the messiah. Why would it take
2,000 years for God to send the Messiah to the earth?
Have you, in Family Federation forgotten even the basics of Divine Principle? Have you
forgotten the difference between the original lineage and the fallen lineage? Do you
think that it is enough to go to Cheong Pyeong, to pay money to liberate your ancestors,
to clap until your hands are red and to just to sing songs there? Is that enough?
Absolutely not!
Some people will understand what I have said this morning, and some people will
think that it is very strange, but I hope that we can all go back to True Father’s
Declaration, and understand what Father was trying to tell us through that document.
When we come to a full and correct understanding of Father’s meaning in this
Declaration of 2010, then I am certain that we will be able to establish Cheon IL Guk. So
let’s take this document and truly carve it upon our hearts and live according to it.


Thank you very much,
https://youtu.be/FI7QtDKADME?t=1665

×

非ログインユーザーとして返信する