サンクチュアリ週刊ニュース

主に,米国サンクチュアリ週刊ニュースの和訳です.

何故,彼らの責任を問うのに長時間要するのか


アンディ・ラウスバーグ,2021.6.25


霊的な見通し
ある友人 : 「残念ながら,トランプと愛国者達は, DSが生物兵器を社会に撒き散らし,想像できる全てのルールと想像できないルールをも破壊しているのに,まだルールに従って戦っています.今や願わくは,これは戦争であり,ルールが肯定的な活動を阻むので,慎重な対処をやめて,愛国者達はルールに従う事をやめてもらいたい.


私は,この事を理解するキーは,霊的な見通しであると思います.


彼ら(愛国者達とトランプ,実際の神側)は,ルールに従って戦っているが,ルールとは,


神側は,サタン側がそうするまで動けない.神側がサタンを破壊するために使うものは,法律,秩序,そして神様御自身の原理であるからです.それは,岩のようです.サタンは,岩を攻撃し,岩を破壊しようとします.サタンはそうするしかありません.


これが,善人達が,歴史を通じて苦難を受けた理由です.そして,多くの時間を費やした理由です.


何故ですか,サタン側には,支配と権利と基盤があります.


霊的には(宗教的な用語),これは,エデンの園の話で説明されます.アダムは,地上で神様の代身者となるはずでした.彼は,天宙の支配者でした.つまり,彼は,サークル(神様から始まり,アダムに渡り,神様に戻る)を完成するために,その支配(主権)を神様に戻すことになっていました.


しかし,アダムは,その支配(主権)を,悪の中核,サタンとなった堕落した天使に渡しました.その点から,神様と悪魔の主張があります.神様の主張,彼は創造主であり,正当な支配者です.サタンの主張,アダムが彼に引き渡したので,結果として,サタンの操り,騙し,嘘,霊的な殺人に至りました.


よって,神側が十分働くためには,サタンの主張が清算される必要があります.分かりますか.それが,私達が今居る処ではないですか.私達(つまり,人類,米国や諸国を含む)は,徐々に支配をルーシェル的な徒党に渡しました.彼らは,この支配を,騙し,操り,嘘,霊的な殺人(私達や子供達らの霊魂を殺害する)によって得ました.しかし,彼らは,(私達が)彼らに渡したからであると主張しています.そういう意味で私達には責任があります.


しかし,その主張,その霊的な基盤が一度清算されると,私達が十分拒否し,言います「畜生,私達の権利は神様から来ている.真理は神様から来ている.神様の子女としての私達の権利だ.彼の下に自由に生きる,あなたではない.」その後,闘いは続き,ルーシェル的な者達の主張は,清算されるまで減退して行きます.


考えて見て下さい.これが,十字架上のキリストがなさったことの理由です.彼は,私達をサタンの支配から戻すことを勝ち取る対価を支払いましたが,解放に至るために,私達は信じ,抱き,彼と一体とならなければなりません.その後,私達に対するサタンの主張が壊されます.


個人から始まります.キリストと一体になった人達,そして,家庭に拡大し,氏族,社会へ,そして,最後は諸国に広がります.しかし,実際の国家レベルにおいては,米国が生まれた時,米国民の代表者達が言った時にのみ起こりました.「畜生,私達の権利は神様から来ている.真理は神様から来ている.神様の子女としての私達の権利だ.彼の下に自由に生きる,あなた(英国或いは他の君主)ではない.」


今,それは,まず米国において完成し,その後,世界中の諸国において完成しなければなりません.


私を信じて下さい.ルーシェル的な人達の主張が完全に清算された時(キリストと十分に一体化し,実際に,彼らから自由になって立ち上がる),鉄槌は降ろされ,審判が下ります**.審判は,法,天法の正しい適用です.そして,神様が何千年も延長してきた審判です.


それは,彼らが私達に行った完全に法的或いは非合法的な手段の適用では為されません.否,愛国者達やトランプらによる神様の手段が,全く合法的になります.そして,それは,とても難しいものになります.


** この時代におけるキリストとの一体化は,教義的な,宗教的なものではありません.宗教の時代は過ぎました.今は,あなたが如何に生きて,何のために立つかです.実際にそれを知らなくても,またはキリストの部分或いは全部を信じていないとしても,ある人達はキリストと一体です.この時代には,諺的に,羊と山羊が,麦ともみ殻が分けられるのです.


あなたが,神様の方向に向うならば,あなたはキリストと一体となります.あなたがキリスト或いは神様を信じると公言しても,彼ら(ルーシェル的な者達)の方向の列に居るなら,あなたは,明らかにキリストと一体ではありません.


私の主張は簡単です.神様が,サタンの方法,戦術,行為を使えない霊的な理由があります.しかし,人々と神様の方向が十分に一体化して,一度,サタンの霊的な主張を正しく清算すれば,正に,鉄槌が下されます.彼らは,最後の審判とは言いません.


注 : 活動の価値(合法,善或いは,非合法,悪)を決めるポイントは,外的な行為ではありません.霊的な正当性です.


例 : 神様はイスラエルに,「殺してはいけない」と単に言われましたが,その後,カナン族を虐殺するように指示されました.何故ですか.神様には,地を清める正当性があったからです.サタンの主張は,ノア,アブラハムの血統など,先人の苦難,選択,そして努力の範囲まで,取り除かれました.イスラエルは,エジプトを離れ,モーセを通じて神様と一つになる選択をしました.それで,サタンの地における主張を清算し,神様は審判と清めを実行できました.


私の観点では,このようになるしかありません.少なくとも,私が考える事が「慎重な処理」が終わっていない霊的な理由です.しかし,彼らが為す時,「来るものを誰も止める事は出来ない」.完全に.


<鷹の目>
冒頭において,「慎重な対処をやめて,愛国者達はルールに従う事をやめてもらいたい.」とありますが,これは残念ながら,トランプという人を良く理解していない見解だと思います.トランプは,これまでも,数回,事業が倒産し,ルールに従う事の大切さを十分分かっている人です.ルールに従わないと,法治国家から逸脱して,内戦状態になります.ルールを守らない者達は,いずれ,内外で綻びが生じ,敗北します.ルールを守った者達は,時間を掛けても堂々と戦えば良いのです.2021.1.20を迎える前に,トランプは,軍事オプションをすべきであったという論者も居ましたが,拙速と思います.彼らは米国を軍事政権にするつもりだったのですか.軍事力を背景にして,民主的な再投票が出来ましたか.また,教会の食口は,安易に「霊的」という言葉を使いますが,霊的な事象を推測するよりも,現実的な考察,対処が重要です.


小生は,先の大統領選挙の敗因は,内外共に心情一体化が出来ていなかった事であったと見ています.内的一体化とは,二代王と米国食口の一体化です.米国食口は勿論トランプを支援し,トランプに投票したでしょうが,亨進ニムと心情を一つにして歩んだ食口が,どれ程居ましたか.1.20にDCまで同行した米国食口は僅少でした.日韓の食口が数十名最後まで,二代王と共に歩みましたが,それは,あくまで,補助的な基台でした.著者の言う霊的な理由は,心情一体化の基台がなかったことであると小生は考えます.
後半に,例として,「サタンの主張は,ノア,アブラハムの血統など,先人の苦難,選択,そして努力の範囲まで,取り除かれました.」と引用していますが,現代においては,アボニムの苦難,選択,努力の基台があります.しかし,アボニムと最後まで心情を一つにして歩んだ食口がどれ程居たでしょうか.特に,2012.1には,真の父母様の基台すら失われてしまいました.その後,亨進ニムと國進ニムが,真のアベル・カインとして,唯一一体化の基台を維持しておられました.アボニムの信仰基台と亨進ニム・國進ニムの実体基台の上に2017.9に,真の父母様の基台が復帰されました.選挙は,それから約3年後でした.中心人物は,アボニムから亨進ニムに継承され,私達,食口が二代王と心情を一つにして,強固な実体基台を形成すべきでした.その基台において,著者の言う「霊的」根拠は立てられて,聖霊の役事も受けられた筈です.アボニムの残された基台がまだ,十分に実っていないという事実を私達は,深く反省する必要があります.


一方,外的一体化とは,言うまでもなく,トランプを支える共和党幹部や議員らの基台です.トランプが最後まで期待していたペンスも,裏で何があったのか分かりませんが,事前に腰が引けて,結局は裏切りました.彼は,選挙人による投票を無効にして,上院議員による再投票に持ち込むことができた筈でした.しかし,彼は1.20には,偽装されたCapitol侵入事件に挙動を合わせて,再投票への道を遮断しました.最後までトランプとペンスが心情一体化していれば,外的基台は保たれた筈でした.その基台の上で,聖霊の役事によって当事者達の人心が善の方向に好転したと思います.DSやCCPを相手にする限り,誰かが犠牲になったかも知れませんが,内外何れかの心情一体化が維持されていれば,選挙後の展開は,変わっていたかも知れません.


トランプは,今も,DSや左翼勢力と闘っています.左翼は,CCP,BLMやアンティファ,民主党にも,共和党にも居ます.主要メディア,ビッグテック,学会,法曹界等あらゆるソサエティに潜入しています.彼の敵は少なくありません.多くを敵に回して,トランプは先の選挙後の不正行為に敗れました.内外の心情一体の基台が形成維持されていれば,トランプは次回,必ず勝利できると思います.合法的に闘っている愛国者達やトランプを徒に,批判するものではないと思います.6.30にトランプは,TXの国境を訪ねて,旧知のアボット知事と視察をしました.トランプは現地において大歓迎を受けていました.今後,来年の中間選挙,2024年の選挙に向けて,トランプは着実に布石を打って行くでしょう.これから,誰がトランプを支えるのか,心情一体化を為すべき二の位置には誰が就くのか,大いに注目したいです.


original text
https://www.sanctuary-pa.org/apologetics/why-is-the-process-of-holding-them-to-account-taking-so-long


Why is the process of holding THEM to account taking so long?
By Andy Lausberg
June 25, 2021


Why is the process of holding THEM to account taking so long?


A spiritual perspective


A friend: “Unfortunately Trump and the patriots are still fighting by the rules even though the deep state has released a bio weapon against society and have broken every rule imaginable and some rules that we can't even imagine. Hopefully now that the kid gloves come off the patriots will stop following the rules as this is war and the rules are hindering affirmative action.”


For me, the key to understanding this is the spiritual perspective:


They (the patriots, DJ Trump, who actually = God's side) are fighting by the rules, but this is the rule:


God's side cannot move until the Devil's side does what it does. That's because what God's side uses to destroy evil is the law, the order and God's own principles. It's like a rock. Evil attacks the rock, tries to destroy the rock. Evil has to have its go.


THIS is why good people have suffered throughout history. This is why it takes so much time.


Why? The evil side has a hold, a claim, a foundation.


In scriptural (religious terms) this is explained by the Garden of Eden story. Adam was supposed to be God's representative on Earth. He was the one who, as the ruler of the universe, was meant to return that rule (sovereignty) to God to complete the circle (starts from God, goes to Adam, then goes back to God).


Instead, Adam handed that rule (sovereignty) over to the fallen angel, the linchpin of evil who became Satan. From that point on, both God and the Devil have a claim: God's claim, because He is the creator and rightful ruler, and the devil, because Adam handed it over to him as a result of the devil's manipulation, deceit, lies and spiritual murder.


Thus, for God's side to work fully, that evil claim needs to be liquidated. Do you see? Isn't that where we are today? We (that is, humanity, including the US, including other nations) gradually handed over control to the Luciferian Cabal. They gained this control via deceit, via manipulation, via lies, and spiritual murder (killing our souls and the souls of our children, etc). But they have that claim because (we) handed it over to them. We are responsible, in that sense.


But once that claim, that spiritual foundation, is liquidated, by enough of us rejecting it and saying "no, damn it, our rights come from God, the truth comes from God, and it is our right, as God's children, to live free under HIM, not under you," then the battle ensues and the Luciferian claim is reduced until liquidated.


Think about it. This is why Christ on the cross did what he did. He paid the price to WIN us back from Satanic dominion, but to access that liberation, we have to believe, we have to embrace, we have to unite with Him. Only then is the Devil’s claim over us broken.


It started with individuals: those that united with Christ, and it expanded to families, to clans, to societies, and eventually, to nations. But it really happened on the national level only when the U.S. was born, when the representatives of the people of American said: "no, damn it, our rights come from God, the truth comes from God, and it is our right, as God's children, to live free under HIM, not under you (the British or ANY monarch)"


Now, it has to be completed, first in America, and then, in every nation around the world.


But believe me, when the Claim that the Luciferians have is completely liquidated (by enough of us uniting with Christ, in practice - i.e. standing up to be free of THEM)** then the hammer WILL drop, and judgment will be exacted. Judgment means the correct application of the Law - the Law of Heaven - and it is a judgment that God has been holding off for thousands and thousands of years.


It will not be by applying the completely illegal and illegitimate measures they use against us. No, God's measures - via the Patriots, DJT, and etc. - will be fully legitimate. And it will be hard, hard, hard.


** Note: Unity with Christ in this era is a non-doctrinal thing, not a religious thing. The era of religion is passed. Now, its HOW you live and WHAT you stand for. Some people are in unity with Christ, even if they don't actually know it or even if they haven't yet come to believe in Christ partially or fully. Because in this era, it is the proverbial dividing of the sheep and the goats, the wheat and the chaff.


If you go with God's direction, then you are in unity with Christ. Even if you profess to believe in Christ, or God, but you align yourself with THEIR (the Luciferian) direction, well, you are NOT in unity with Christ. Obviously.


My point here is simply this: There is a spiritual reason why Good cannot use the methods, tactics and actions of Evil. But also, once the correct liquidation of the spiritual claim of Evil is removed by enough unity of the People with God's direction, then BANG, hammer drops. They don't call it the Last Judgment for nothing.


Note: the deciding point of the value of an action (legitimate, good or illegitimate, evil) is not the external action, but by the spiritual justification.


Example: Just like God told the Israelites "Do not Murder" but then instructed them to slaughter the Canaanites. Why? Because God HAD the justification to cleanse the land. The claim of the devil was removed to the extent it was by the suffering, choice and efforts of all who preceded them: Noah, Abraham's lineage, etc. The Israelites CHOSE to leave Egypt and unite with God (via Moses). That liquidated the devil's claim in the land enough that God COULD execute judgment and cleansing.


In my view, it has to be this way. At least, that's what I think is the spiritual reason why so far "the kid gloves" have not come off. But when they do, well, "Nothing Can Stop What Is Coming." To the max.

×

非ログインユーザーとして返信する